زمان پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷

مرتضی آقایی، سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، اظهار کرد: پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی(12 بهمن ماه)، از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش ثبت نام کاروان های عتبات عالیات در ساعت ۱۶ روز 22 بهمن ماه سال جاری پایان می‌یابد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات با اشاره به تاریخ آغاز ثبت نام نهایی متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: ثبت نام نهایی در 23 اسفند ماه سال جاری آغاز و در 20 اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

آقایی یادآور شد: پس از انجام پیش ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات، برای پیشگیری از ازدحام در ثبت نام و اعزام کاروان‌ها، قرعه کشی انجام می‌شود و نتایج قرعه کشی ظهر روز چهارشنبه،25 بهمن ماه سال جاری، بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: همه ثبت نام کنندگان سفر به عتبات عالیات می توانند نتایج قرعه کشی را بر روی سایت اینترنتی عتبات عالیات مشاهده کنند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند در قالب کاروان های گروهی برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کنند، تعداد آن‌ها حداقل باید به ۳۵ نفر برسد.

آقایی یادآور شد: اگر تعداد اعضای کاروان های گروهی، کمتر از ۲۵ نفر باشند، در قرعه کشی نهایی شرکت داده نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: سفارت عراق، برای صدور ویزا، همچنان نیاز زائران به اصل گذرنامه را ضروری می داند و بر همین اساس زائران پس از انجام قرعه کشی ها و نهایی شدن اعزام خود به عتبات عالیات باید در نظر داشته باشند که گذرنامه آن‌ها باید حداقل، ۴ ماه تا تاریخ اعزام مهلت داشته باشد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات تاکید کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات همچنین باید در جریان باشند که وجود صفحه خالی در گذرنامه آن‌ها برای صدور روادید نیز امری واجب و ضروری است.