گسل تهران فعال شده است؟

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به برخی اخبار منتشره درباره فوت تعدادی از زلزله زدگان کرمانشاه بر اثر سرما اظهار کرد: در طول هفته گذشته در منطقه کرمانشاه، سر پل ذهاب و روستاهای اطراف حضور داشتم و چنین خبری را تکذیب می‌کنم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان به اینکه آیا در شهرهایی که زلزله نیامده کسی فوت نمی‌کند، افزود: درباره حوادث مناطق زلزله زده کمی بزرگنمایی می‌شود و امیدواریم  اخلاق را در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت هستیم، رعایت کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هر حادثه ای مشکلاتی به همراه دارد اما کارهای زیادی در این مناطق  انجام شده است.

نجاربا بیان اینکه بیش از 14 هزار کانکس در مناطق زلزله زده مستقر شده است، تصریح کرد: در شهر سر پل ذهاب برای مردمی که در حالتهای اردوگاهی زندگی می‌کنند،  28 کیلومتر آبرسانی صورت گرفته و 6000 شیر آب نصب شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در مناطق زلزله شده ساخت و ساز به شدت آغاز شده است، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق آواربرداری انجام شده و بیش از 3500 نفر از کمک های اجاره بها استفاده کردند. 

وی ادامه داد: همکاران ما در سطح منطقه حضور دارند و 10 ستاد معین از استانهای مختلف کشور در حال فعالیت و پیگیری اقدامات لازم هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران  با اشاره به برخی شایعان مبنی بر فعال شدن گسل تهران، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و رفتاری از این گسلها در جلسات کارشناسی گزارش نشده است.

نجار با بیان اینکه لرزه های گسل ماهدشت در تهران احساس شد و اکنون هم فروکش کرده است، بیان کرد: دو لرزه گسل فیروزکوه هم ربطی به تهران ندارد.