جزئیات برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان

حصیری در نشستی که به مناسبت برگزاری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد گفت: ماده ۱۲ بند ۳ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اختیاری به وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب اعضای هیات امناء داده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش تفویض اختیار کرده است تا انتخاباتی برگزار و سه نفر از فرهنگیان معرفی شوند که چهار سال عضو هیات امنا باشند که دو نفر نماینده و یک نفر بازرس است.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله اول انتخابات، استانی است و سهمیه هر استان متناسب با تعداد اعضای آن مشخص شده است اظهار کرد: ۸۳ نفر به مرحله دوم راه می‌یابند و در نهایت انتخابات نهایی شکل می‌گیرد.

حصیری ادامه داد: ۱۱ تا ۱۷ بهمن فرصت ثبت نام داوطلبان در سامانه طراحی شده است و ۱۸ تا ۲۰ بهمن از ساعت ۸ تا ۲۰ رای گیری انجام می‌شود و ساعت ۲۴ روز آخر نتایج اعلام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم مرحله دوم سریعا برگزار شود که تاریخ آن در پایان رای گیری مرحله اول مشخص می‌شود.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات رخ داده در صندوق ذخیره و نارضایتی معلمان از عملکرد این صندوق گفت: درخصوص تخلفات رخ داده در صندوق ذخیره دستگاه‌های مربوط ورود کرده و پاسخ‌های لازم را ارائه کرده اند. بنده به عنوان مشاور اقتصادی نقشی در مسائل گذشته، حال و آینده صندوق ندارم و مسوول برگزاری انتخابات هستم.

رئیس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان درباره پیشنهادی مبنی بر اختصاص سهمیه به زنان نیز گفت: این پیشنهاد در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه این دونفر منتخب فرهنگیان نماینده وزیر هستند و می‌توانند مسائل صندوق را رصد و گزارش دهند عنوان کرد: تعداد اعضای هیأت امنای صندوق بین ۵ تا ۷ نفر است. تا امروز ۵ عضو در هیأت امنا داریم که دو نفر دیگر نیز از فرهنگیان به آن‌ها افزوده می‌شود. تا کنون انتخاباتی در کار نبوده و حضور در هیأت امنا انتصابی بوده است.

حصیری ادامه داد: منتخبان دوره‌های آموزشی لازم را می‌گذرانند و با حضور در هیأت امنا می‌توانند به فرهنگیان از وضعیت صندوق گزارش دهند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط داوطلبان برای ثبت نام در سامانه entekhabat.Medu.Ir گفت: داوطلبان باید ۱۲ سال سابقه کار پیمانی یا رسمی داشته باشند و حداقل ۵ سال سابقه عضویت در صندوق ذخیره داشته و دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشند.

وی افزود: معاونان وزیر، مدیران کل استان‌ها و معاونین و روسای شهرستان‌ها و مناطق نمی‌توانند به عنوان داوطلب ثبت نام کنند. همچنین تبلیغات در فضای مجازی آزاد و تبلیغات محیطی ممنوع است.