اجرای طرح نامه‌ای به یک شهید در مدارس وی‍‍ژه دهه فجر

بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

اجرای طرح نامه‌ای به یک شهید در مدارس وی‍‍ژه دهه فجر

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: به مناسبت دهه فجر و همزمان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه این ایام، طرح نامه‌ای به یک شهید، در مدارس سایر شهرهای کشور اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر 3 هزار و صد نفر از فجرآفرینان و زندانیان دوران شاه با حضور در اماکن عمومی و فرهنگی به بیان خاطرات خود از روزهای قبل از انقلاب و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم می پردازند.

شهید خدمت شدن، نیازمند احراز مصادیق ۳۶ گانه بنیاد شهید است

حجت السلام و المسلمین علی‌اکبر شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه تشریح اقدامات صورت گرفته در مراکز توانبخشی، که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر بهداشت و برخی از مسئولان بنیاد شهید و همچنین عده‌ای از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهید خدمت محسوب شدن جان‌باختگان حوادث مختلف، با احراز مصادیق ۳۶ گانه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: شهید خدمت محسوب کردن جان‌باختگان حوادث مختلف، هزینه زیادی برای بنیاد شهید در بر ندارد، اما این جان‌باختگان باید شرایط مورد تایید برای دریافت این عنوان را داشته باشند.

مغفول ماندن توانبخشی در کشور به عنوان حلقه چهارم درمان

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در جلسه تشریح اقدامات صورت گرفته در مراکز توانبخشی ایثار بنیاد شهید که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: حلقه چهارم درمان، امر توانبخشی است که متاسفانه در کشور ما مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تاسیس و فعالیت مراکز توانبخشی ویژه جامعه ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اجرا است و با وجود تمام مشکلات، با سرعت قابل قبولی به پیش می‌رود.

فعالیت مراکز توانبخشی ایثار در ۱۰ استان کشور

محمدرضا پور حاج رضایی، مدیر عامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه تشریح اقدامات صورت گرفته در مراکز توانبخشی ایثار در استان ها که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مراکز توانبخشی در ۱۰ استان کشور به بهره‌برداری رسیدند و خدمات مورد نیاز را به مراجعان ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز توانبخشی موسسه ایثار در ۳ استان لرستان، سمنان و سیستان و بلوچستان تجهیز شده اند، اما ⁦تاکنون به بهره‌برداری نرسیده اند