افزایش آلاینده‌ها در برخی استان های کشور

محمد اصغری گفت: امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه، شاهد افزایش آلاینده‌ها در استان‌های کرج، تهران، تبریز، اصفهان و اراک خواهیم بود و این شرایط فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: افزایش آلاینده‌ها در هوا سبب می‌شود هوا برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گیرد و احتمال ناسالم شدن هوا در این استان‌ها برای تمام گروه‌ها نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به انباشت آلاینده‌ها در بسیاری از شهر‌های کشور اظهارکرد: به دلیل پایدار بودن شرایط جوی، شاهد انباشت آلاینده‌ها در اکثر نقاط کشور خواهیم بود و این وضعیت در کلانشهر‌ها بد‌تر از سایر نقاط است.

اصغری از افزایش دما در بسیاری از نقاط کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده شاهد افزایش دما در بسیاری از نقاط کشور باشیم.

وی با ارائه هشداری مبنی بر احتمال وقوع بهمن در نیمه شمالی کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و وضعیت دمای هوا در نیمه شمالی کشور، احتمال وقوع بهمن در این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با وضعیت هوای شهر تهران اذعان کرد: هوای شهر تهران امروز صاف خواهد بود و در سردترین حالت، دمای هوا به صفر درجه سانتی گراد می‌رسد.