سید مسعود علویان صدر در گفتوگو با فارس درباره ترکهای بوجود آمده روی سیوسه پل و تدابیری که برای از بینبردن و کنترل آنها اندیشیده شده است، گفت: از سال ۱۳۴۷ که عملیات مرمت در سیوسه پل اصفهان انجام شد سازه بتونی را روی پل زدند تا مقاومت بیشتری برای عبور و مرور خودرو داشته باشد. در حال حاضر هم سازه بتونی جزئی از بدنه پل شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات فصول و انقباض و انبساط‌ها این ترک‌ها قابل پیش‌بینی بوده و خطری اصل سازه سی‌وسه پل را تهدید نمی‌کند. آسفالت روی این بتون‌ها کشیده بودند که در حال حاضر این آسفالت‌ها، ترک خورده است.

معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر باید این آسفالت ها را باز کرده و وسط آن‌ها را با " یونولیت " پر کنیم و بعد مجدداً روی آن‌ را آسفالت بگیریم.

علویان صدر ادامه داد: در حال حاضر دستور انجام سریع این اقدام را صادر کرده‌ایم.

وی درباره علت استفاده از " یونولیت " برای پر کردن این ترک ها گفت: باید از مصالح سبک و قابل انعطاف استفاده شود که فضاهای خالی را پر کند و پس از آن آسفالت مجدد انجام شود به همین دلیل " یونولیت " به دلیل انعطاف‌پذیری در برابر انبساط و انقباض، گزینه مناسبی است.

به گزارش فارس، یکی از دغدغههایی که درباره بنای تاریخی سیوسه پل مطرح شده بود، موضوع ترکهای آسفالت روی پل بود که باعث نفوذ آب و ایجاد خلل در سازه اصلی سیوسه پل میشد.