به گزارش شرق:زن جواني روز ۲۶ شهريور با مراجعه به كلانتري ابوسعيد به ماموران گفت: مردي كه به عنوان ارباب رجوع به محل كارم مراجعه كرده بود، در يك لحظه از غفلت من استفاده و كيف همراه مرا سرقت كرد. با تشكيل پرونده مقدماتي به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه ۱۱ تهران، پرونده در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت و شاكي به كارآگاهان گفت: من در يك دفتر ثبت اسناد رسمي در خيابان دفترخانه مشغول به كار هستم.

روز حادثه در حال ثبت اسناد مربوط به انتقال سند یک خودرو شخصی بودم که مردی حدودا ۳۰ساله در حالی‌که به ظاهر با تلفن همراه خود در حال صحبت کردن بود، وارد دفترخانه شد. دقایقی از این موضوع گذشت و این فرد همچنان در حال صحبت کردن با تلفن همراه خود بود و من نیز همچنان اسناد را تنظیم می‌کردم که ناگهان همین شخص، در یک لحظه از غفلت من استفاده کرد و کیف دستی همراه مرا که در کنار میز کار گذاشته بودم، برداشت و قبل از آنکه من یا همکارانم موفق به انجام کاری شویم به سرعت از دفترخانه خارج و ناپدید شد.»

با توجه به اظهارات شاکی پرونده و با توجه به مجهز بودن دفتر ثبت اسناد به دوربین‌های مداربسته، ماموران موفق شدند تصویر سارق را به دست آورند.

آنها سپس با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار فهمیدند این مرد مجرم سابقه‌داری به نام ض است که پیش از این ‌بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، ضرب و جرح عمدی، درگیری با ماموران، اخلال در نظم عمومی و قدرت‌نمایی با چاقو در انظار عمومی دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی هویت متهم، مخفیگاه وی در منطقه شوش مورد شناسایی قرار گرفت و او چند روز قبل بازداشت شد. کارآگاهان در ادامه با شناسایی شکایت‌های مشابه ثبت‌شده در کلانتری‌های شهر تهران اطلاع پیدا کردند تعدادی از کارکنان مراکز درمانی، مطب‌های پزشکی، ‌دندانپزشکی و همچنین دفترخانه‌های رسمی مناطق مرکزی سطح تهران، به ویژه در خیابان ولیعصر شاهد سرقت‌های مشابهی بوده‌اند و در همه آن موارد مرد جوانی پس از ورود به این مراکز، با سوءاستفاده از غفلت افراد در نگهداری صحیح کیف و وسایل همراه خود اقدام به سرقت کیف و دیگر اموال همراه آنها کرده است.

با شناسایی متهم از سوی تعدادی دیگر از مالباختگان و در شرایطی که وی به چند فقره سرقت اعتراف کرده بود، به کارآگاهان گفت: هر بار که تصمیم به سرقت می‌گرفتم، با مراجعه به برخی از مراکز درمانی، خصوصی یا خدماتی ابتدا به بررسی محل می‌پرداختم تا ببینم امکان سرقت وجود دارد یا خیر، اگر کیفی را مشاهده می‌کردم که صاحبش مراقبت لازم را نداشت، در یک لحظه آن را می‌دزدیدم و به سرعت از محل دور می‌شدم.

اين كار فقط چند ثانيه طول ميكشيد و من بيشتر سعي ميكردم كيف و وسايل همراه افراد سن بالا يا زنان را سرقت كنم. بنا بر اين گزارش، متهم در حال حاضر، در بازداشت به سر ميبرد. در همين حال، سرهنگ حسين خانبابايي، رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران درباره اين پرونده گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم درخصوص ارتكاب سرقتهاي مشابه و شناسايي از سوي تعدادي از مالباختگان و احتمال افزايش تعداد دزديهاي مشابه مجوز انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است؛ بنابراين از تمامي مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شدهاند دعوت ميشود براي طرح شكايت خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.