مدارسی در کشور وجود دارد که سرویس بهداشتی ندارد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای دومین پروژه هزار مدرسه‌ای بنیاد برکت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، برقراری عدالت در جامعه بوده و هست و برای برقراری عدالت، بستر اصلی در آموزش و پرورش است.

وی افزود: دانش‌آموزان این مرز و بوم صرف نظر از موقعیت اقتصادی و جغرافیایی باید فرصت برابر برای دسترسی به امکانات آموزش و پرورش داشته باشند تا عدالت آموزشی محقق شود.

بطحایی اضافه کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم به همان میزان حق استفاده از امکانات آموزشی دارند که مناطق برخوردار حق دارند و دسترسی به امکانات آموزشی باید یکسان شود که البته متأسفانه با این نقطه فاصله داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: راهی که بنیاد برکت به فرمان مقام معظم رهبری آغاز کرده است از جهت ایجاد عدالت آموزشی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شاید هزار مدرسه در کنار 106 هزار مدرسه عدد قابل توجهی نباشد، ادامه داد: این حرکت ترویج کننده سنت حسنه‌ای در کشور است و بار معنوی آن از آثار فیزیکی آن بزرگتر است.

بطحایی بیان داشت: 500 هزار کلاس و 90 درصد کلاس‌های  درس موجود بعد انقلاب در آموزش و پرورش ساخته شده که 30 درصد آنها توسط خیرین احداث شده است و بنیاد برکت در این اقدامات سهم مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در پیگیری امور و طی مسیر عدالت آفرینی در کشور بسیار خوب عمل کرده است، گفت: صرف نظر از مدرسه سازی در مناطق محروم، نیازمند فضاهای جانبی مثل فضاهای ورزشی هستیم و امیدواریم پروژه‌های این چنینی هم در دستور کار بنیاد برکت قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارسی در کشور وجود دارد که سرویس بهداشتی ندارد که نیازمند توجه و مساعدت خیرین و بنیاد برکت است؛ البته این اقدامات سابقاً در دستور کار بنیاد بوده و امیدواریم همچنان در دستور کار بماند.