مینا موحدی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: در طب سنتی هر فصل مزاج خاص خود را دارد و با توجه به مزاج فصل باید موادغذایی خاصی را مصرف کرد.

وی گفت: زمستان دارای مزاج سرد و تر است همچنین در این فصل باید لباس‌های گرم و نرم پوشیده شود، بهتر است که افراد با پوشیدن لباس، بدن خود را گرم کرده و محیط خانه را بیش از اندازه گرم نکنند.

دستیار تخصصی دکترای طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: در فصل زمستان حرارت غریزی بدن بیشتر از سایر فصل‌هاست و ظاهر بدن سرد ولی باطن آن گرم است.

موحدی بیان داشت: برخی افراد در فصل زمستان ترشی مصرف می‌کنند به دلیل اینکه مصرف این ماده غذایی، گرمای درون بدن را به تعادل می‌رساند.

وی افزود: سیستم هضم بدن در فصل زمستان قوی‌تر است، به همین دلیل کله‌پاچه، حلیم و غذاهایی مانند فسنجان را در این فصل می‌توان بیشتر مصرف کرد، به دلیل اینکه این گونه غذاها بالفعل دارای طبیعت گرم است.

دستیار تخصصی دکترای طب سنتی ادامه داد: باید دانست که مصرف غذاهای گوشتی و استفاده از ادویه‌های مختلف در تهیه آن می‌تواند موجب گرمتر شدن بدن شود و مانع از تولید رطوبت و تری در بدن می‌شود.

موحدی با اشاره به اینکه انجام فعالیتهای بدنی و ورزش در فصل زمستان مفید است، بیان کرد: ورزشهایی مانند پیاده روی و ورزشهایی که در آنها از توپ استفاده میشود، بدن را گرم میکند.