امیدواریم نیازهای جامعه پزشکی برطرف شود

 ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت در آیین رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» گفت: بنده هفته گذشته افتخار حضور در بزرگداشت شهیدی در ساری را داشتم که این شهید از حوزه جامعه پزشکی بود.

حریرچی تصریح کرد: ما کوتاهی کردیم تا بخواهیم خاطرات شهدا را بیان کنیم و فصل طلایی، دوران ثمردهی‌اش در گذر است. همچنین بنده کتاب پزشک پرواز را طی دو روز گذشته مطالعه کردم و از فراز و نشیب‌های آن آگاه شدم.

سخنگوی وزارت بهداشت با قرائت قسمتی از کتاب به جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: اکثر افراد جامعه پزشکی ما شاگرد چنین مکتبی هستند. جامعه پزشکی کشور ما در حال حاضر 80 میلیون ایرانی را پوشش داده و از مراجعه به خارج بی‌نیاز کرده است. این جامعه حق دارد به مشکلاتش رسیدگی شود.

وی افزود: جامعه پزشکی انتظار دارد معوقات خود را دریافت کند، علاوه‌بر این، این جامعه همچنان به درمان بیماران دردمند پاسخ خواهد داد و هیچ نیازی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: جامعه پزشکی ما در جنگ تحمیلی علاوه‌بر رزمندگان کشور خودمان، بیماران دشمن را نیز درمان کرد و این نشان‌دهنده ارزش والای این جامعه است.

حریرچی در پایان اظهار داشت: جامعه پزشکی مشکلات خود را از طریق سازمان نظام‌پزشکی به گوش جامعه خواهد رساند و امیدواریم این نیازها برطرف شود.