لزوم پرهیز متقاضیان عتبات عالیات از ثبت نام در کاروان‌های غیرمجاز

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در این دوره بخش گسترده‌ای از ثبت نام متقاضیان برای سفرهای عتبات عالیات با دلار 4 هزار و 250 تومان بوده است، این در حالی است که قیمت دلار طی روزهای اخیر روند افزایشی را پشت سر گذاشته است.

آقایی تاکید کرد: با وجود گران شدن دلار، هیچ وجه جدیدی از کسانی که تا قبل از افزایش قیمت دلار برای عتبات عالیات ثبت نام خود را نهایی کردند، دریافت نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حالی که قیمت دلار تا 5 هزار تومان هم رسید و بسیاری از ثبت نام کنندگان سفرهای عتبات عالیات در دفاتر مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت، پیش از این افزایش قیمت، ثبت نام کرده‌اند، حتی ریالی هم از این زائران، مجددا دریافت نمی شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقوله افزایش قیمت‌ها حتی پس از ثبت نام در کاروان های آزادبر، امری عادی و به ضرر زائران عتبات عالیات است.

آقایی در پایان با اشاره به ضرورت توجه مردم برای ثبت نام در کاروان‌های مجاز یادآور شد: مشتاقان زیارت عتبات عالیات از ثبت نام در کاروان‌های آزادبر، که به صورت غیرمجاز به اعزام زائران اقدام می‌کنند، پرهیز کنند تا از خطرات و ضررهای احتمالی در امان بمانند.