به گزارش نسیم ، برادر شهید هاشمی (سردار هور) در واکنش به انعقاد قرارداد پروژه سینمایی این شهید با برخی بازیگران "مسألهدار" گفت: در صورتی که در انتخاب بازیگران، شأن و شخصیت خانواده شهید خدشهدار شود اقدام شدید قضایی خواهم کرد. البته تا این لحظه هنوز متن فیلمنامه را هم ندیدهایم.

سرهنگ عارف هاشمی در بخش‌های دیگری از گفتگوی خود افزود:
- مسئولین پیگیر در این پروژه سینمایی می‌خواهند نقطه نظرات خود را اعمال کرده و به نوعی ما و خانواده شهید را عمل انجام شده قرار دهند.

- در خصوص فیلمنامه و استنادات تاریخی، هیچگونه هماهنگی با خانواده شهید صورت نگرفته است.

- تاکنون سه مرتبه برای پیگیری به مسئولین مربوطه مراجعه کرده‌ام ولی تاکنون حتی متن را هم در اختیار من قرار نداده‌اند.

- ضمن تشکر از مسئولین مربوطه به خاطر پرداختن به این موضوع اعلام می کنم در صورتی که در انتخاب چهره‌های بازیگر، شأن و شخصیت شهید و خانواده ایشان خدشه‌دار شود دست به اقدام شدید قضایی خواهم کرد.

گفتنی است مسئولین پروژه سینمایی با موضوع این شهید برای ایفای نقش همسر شهید هاشمی با بازیگری قرارداد بسته‌اند که چندی پیش با حضور در برخی محافل سینمایی خارج از کشور، کشف حجاب و به صورت زننده‌ای حضور پیدا کرده بود.

سردار علی هاشمی، فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) در سال ۱۳۶۷ به محاصره میان نیروهای دشمن درآمد و به شهادت رسید اما پیکرش سال‌ها در منطقه عملیاتی جزیره مجنون باقی ماند تا آنکه بعد از سال‌ها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و شناسایی و اردیبهشت سال گذشته در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

از سوی دیگر، علی اصغر شادروان، کارگردان فیلم زندگی شهید علی هاشمی گفت: از سوابق برخی بازیگران انتخاب شده برای فیلم مطلع نبودیم و برای جایگزینی نقش همسر شهید نیازمند بررسیهای بیشتر هستیم.