نماینده مردم ملایر در مجلس شورا اسلامی با در گفتگو با پانا گفت:این ستاد با هدف شناخت جرائم و پیشگیری از آن تشکیل خواهد شد و این ستاد به ریاست رئیس قوه قضائیه و قائم مقامی معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزراء و مسئولان نیروی انتظامی کار خود را آغاز خواهد کرد.

سخنگو کمیسیون قضایی مجلس شورا اسلامی با اشاره به اینکه این ستاد در تمامی استانها تشکیل خواهد شد، اظهارداشت: در حال حاضر این لایحه برای تایید به شورای نگهبان ارائه شده است و پس از تایید شورای نگهبان به مرحله اجرا در می اید.

رحیمی تاکید کرد: برای تشکیل این ستاد پیشنهاد شده است تا ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منحل و وظایف این دو ستاد به ستاد پیشگیری از جرم واگذار شود.
وی افزود: با تشکیل این ستاد به علت اینکه تمامی سازمانها در آن عضویت و مسئولیت دارند به راحتی می توان موضوعات اجتماعی و ناهنجاری ها را که زمینه ساز برای ارتکاب جرم است را شناسایی و از بین برد.

رحیمی با اشاره به اینکه در قانون وظیفه پیشگیری از جرم را به قوه قضائیه واگذار کرده اند گفت: در حقیقت قوه قضائیه به غیر از صدور رای و اجرا احکام ابزار دیگری برای پیشگیری از جرم ندارد و ریشه بیشتر جرائم در مسائل دیگر است که می توان با همکاری دستگاه های دیگر از آن پیشگیری کرد.