به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام محمدیان صبح امروز در همایش تبیین نظام تحولی در آموزش و پرورش در جمع روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: ما چاپ کتاب سال تحصیلی آینده را آغاز کردیم و قرار است تا اول شهریور از زیر چاپ بیرون بیاید.
رئیس ستاد اجرایی نظام جدید آموزشی به پیشنهاد تولید کیف الکترونیکی اشاره کرد و افزود: ما از دو جهت این موضوع را طرح کرده و مورد پیگیری قرار دادیم تا در مرحله اول مصرف کاغذ خود را پایین بیاوریم و از سوی دیگر دانش‌آموزان را با محتوای الکترونیکی و فناوری‌های جدید در عرصه تحصیل و یادگیری آشنا کنیم.
وی به برخی نگرانی‌ها در مورد تامین کاغذ و انتشار ۱۴۰ میلیون جلد کتاب با برخی تغییرات جزئی اشاره کرد و بیان داشت: دولت بیش از ۴۸ میلیارد تومان یارانه برای انتشار کتاب‌های درسی پرداخت می‌کند که با تولید کیف الکترونیکی می‌توانیم جلوی این همه اعتبارات صرف شده برای این حوزه را بگیریم.
این مقام وزارتی مصرف کاغذ را در تولید کتاب‌های درسی بسیار سر‌سام‌آور توصیف کرد.
محمدیان با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد قیمت کاغذ به صورت یارانه‌ای از سوی دولت و سنگین بودن هزینه چاپ، توزیع، صحافی و انتشار کتاب‌های درسی ابراز داشت: هرچند ما سهام‌دار چاپخانه انتشار کتاب‌های درسی هستیم اما با وجود سنگینی هزینه‌‌های چاپ و توزیع کتاب‌های درسی تنها برای یک دوره کتب درسی کمتر از ۱۰ هزار تومان مبلغ دریافت می‌کنیم در حالی که اگر این مبلغ را با هزینه کیف الکترونیکی به مبلغ ۷ هزار تومان در نظر بگیریم به صرفه‌تر خواهد بود
این مسئول در مورد مهیا شدن زیرساخت‌های لازم برای تولید کیف الکترونیکی بیان داشت: در دو استان اصفهان و بوشهر برای اولین بار این کار به صورت آزمایشی در حال انجام و پیگیری است که در کنار آن تلاش کردیم با تولید محتوای الکترونیکی بر توانمندی‌های خود بیفزاییم.
معاون وزیر آموزش و پرورش از تولید ۳۵۰ عنوان ابزار الکترونیکی خبر داد و افزود: در هوشمند سازی مدارس متکی به تولید دانش جمعی، مهارت و کار گروهی هستیم که به جای پرداختن به خرید تجهیزات معمولی باید این بسترسازی‌ها را انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد اجرایی نظام جدید آموزشی خاطرنشان کرد: تا ۱۰ سال آینده باید به سمت الکترونیکی شدن تدریس و آموزش برویم تا نه تنها از مصرف کاغذ کاسته شود بلکه در یک مدیریت مناسب بتوانیم فناوری و تکنولوژیهای آموزشی جدید را رونق ببخشیم.