آخرین وضعیت شناسایی پیکر‌های قربانیان سانحه هوایی

فرماندار دنا با بیان اینکه وضعیت اجساد به نحوی نیست که در مرحله اولیه جمع‌آوری قابل شناسایی باشند، گفت: شناسایی آن‌ها با انجام آزمایش DNA توسط پزشکی قانونی شیراز اعلام می‌شود.

عباس بهشتی با اشاره به ادامه عملیات تفحص اجساد قربانیان هواپیمای آسمان اظهار داشت: در محموله اول اجساد پیدا شده که شامل ۳۵ قطعه بود، ۱۳ قطعه که هر کدام متعلق به ۱۳ نفر از قربانیان بود، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به ۲ روز گذشته است، افزود: در استان کهکیلویه و بویراحمد، مرکز DNA وجود ندارد و برای انجام این آزمایش، اجساد به استان فارس منتقل و هویت‌یابی می‌شوند.

فرماندار دنا گفت: وضعیت هوا نسبت به روز‌های گذشته کمی بهتر شده و به همین دلیل، قطعات بیشتری پیدا شده، اما هنوز جواب آزمایش DAN محموله جدید آماده نشده و به محض دریافت آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط محیطی و جوی، برای عملیات تفحص، محدودیت‌هایی پیش آورده بود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست عملیات جستجو، ابتدا تکه‌هایی از هواپیما که در دید عموم بود، پاکسازی شد

بهشتی ادامه داد: در مرحله دوم، منطقه را زوم بندی کرده و بر اساس آن پیشروی کردیم و قسمت پایین، حالت دهلیز مانندی دارد که هواپیما در آنجا سقوط کرده و حدود ۶ تا ۷ متر ارتفاع دارد.

وی بیان کرد: هر چه بیشتر وارد دهلیز می‌شویم، ارتفاع برف بیشتر می‌شود به طوری که در روز‌های اول، ارتفاع برف بین ۱.۵ تا ۲ متر بود، اما در حال حاضر این ارتفاع به ۳ متر رسیده است.

فرماندار دنا تصریح کرد: امید است با بهتر شدن شرایط جوی محیطی، عملیات تفحص اجساد با سرعت بیشتری انجام شود و عملیات به پایان برسد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مردمی در منطقه اظهار داشت: عملیات جستجوی اجساد به صورت ترکیبی با حضور نیرو‌های هلال احمر، ارتش و سپاه انجام شد و نیرو‌های محلی هم در این عملیات سهیم بودند، چرا که در این ستاد اعلام شده بود که هر کس با هر ظرفیتی که دارد، می‌تواند در این عملیات نقش داشته باشد و کمک کند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.