اولولیت های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال آینده

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری که امروز( دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: این روزها شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم و تقریبا 30 درصد ترافیک در ساعات بعد از ظهر افزایش پیدا کرده است و تلاش ما برای کاهش ترافیک در شهر تهران از ساعت 10 شب هم گذشته است.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی و تجاری تا یک بامداد اجازه فعالیت دارند و به طلافروشی‌ها هم اجازه داده شده است که یک ساعت بیشتر باز باشند و این مصوبه از روز گذشته بنا به درخواست اصناف اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 3هزار نیرو هم طی 6ماه گذشته به مجموعه پلیس راهور اضافه شده است.

سردار رحیمی گفت: تمام همکاران ما تلاش دارند که ترافیک را کاهش دهند و علاوه بر تعداد خودروها که عامل تشدید ترافیک در تهران است، خرابی خودروها به ویژه خودروهای سنگین مهم ترین عامل ترافیک در شهر تهران است. دومین عامل تصادفات، برف و باران و برگزاری مراسم‌ها به ویژه مراسم‌های ملی و نشست آسفالت خیابان‌ها از جمله عوامل دیگر ایجاد ترافیک در تهران هستند.

وی گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی از ساعت 2 بعد از ظهر با آمادگی 70 درصدی در معابر حضور دارند و ماموران آگاهی تهران بزرگ هم با لباس شخصی در واحدهای تجاری مراقب هستند تا سرقتی انجام نشود.

سردار رحیمی گفت: برای پنجشنبه و جمعه آخر سال هم آمادگی داریم و برای چهارشنبه آخر سال به تمام واحدهای صنفی که اقدام به فروش مواد محترقه می‌کنند اعلام می‌کنیم که با آن‌ها به صورت قاطع برخورد خواهیم کرد و این واحدها را پلمپ می‌کنیم و پلیس از ساعت 3 بعد از ظهر چهارشنبه آخر سال در تمام معابر حضور پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی چند روز گذشته 9 انبار مواد محترقه کشف و پلمپ شد.

وی افزود: طی 6 ماه گذشته 5 فرد مامور نما که خود را به جای ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می‌کردند دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: تعدادی از رانندگان قانون‌مدار را به عنوان تشویق به مسابقات جام جهانی روسیه می فرستیم.

وی افزود: دستفروشان می‌توانند به کار خود ادامه دهند به شرط اینکه در مکان‌هایی فعالیت کنند که پلیس و شهرداری معرفی کرده اند، در غیر این صورت اگر برای مردم مزاحمتی ایجاد کنند و وارد معابر شوند با آن‌ها برخورد می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری، اتوبوسرانی و مترو تا ساعت یک بامداد به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: افرادی که در روز چهارشنبه آخر سال با خودروهای خود اقدام به انجام حرکات خارج از عرف کنند، خودروهای آن‌ها تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ منتقل و خود فرد هم به مراجع قضای معرفی می شود.

وی در رابطه با اولولیت های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال آینده گفت: کاهش ترافیک، تلفات رانندگی و انضباط بخشی 3 اولویت ما در سال آینده است و یکی از مشکلات ما در شهر تهران عدم انضباط است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی آخرین جلسه ای که دیروز با معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری داشتیم، تمام دوربین‌ها در مبادی ورودی و خروجی طرح ترافیک نصب شده اند و اینکه چه امتیازهای قرار است به خبرنگاران و راننده های آژانس داده شود با شهرداری است.

وی افزود: تا پایان سال طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به مانند روزهای گذشته اجرا می شود.

سردار رحیمی گفت: طرح زوج و فرد فعلا در دستور کار پلیس نیست و طرح ترافیک جدید در دست بررسی است و امیدواریم طرح ترافیک جدید از سال آینده اجرایی شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص امنیت منازل مسکونی در نوروز گفت: در سطح شهر در ایام نوروز 300 چادر انتظامی برپا می شود و علاوه بر مراکز پلیس اگاهی در معابر ورودی شهر تهران 300 پایگاه نوروزی ایجاد می‌شود و ماموران پلیس به صورت پیاده در تمام معابر اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و لازم است مردم هم نسبت به تامین امنیت منازل خود اقدام کنند.