اجرای طرح ترافیک جدید از 15 فروردین

محمد قانبیلی ادامه داد: طرح ترافیک روز شنبه در کمیته بررسی شد، از 5 موردی که هیئت ایراد گرفته بود، سه مورد را اصلاح کرده بودند و روی دو مورد دیگر اصرار نکردند.در سه مورد اصلاح شده، جانبازان بالای 25 درصد  به کل معاف شده‌اند و خبرنگاران نیز فقط باید 10 درصد قیمت را پرداخت کنند.

قانبیلی با اشاره به باقی ایردات هیئت تطبیق افزود: به نظر می‌رسید، می‌خواهند روی دو مورد باقی در مصوبه خود اصرار کنند، اما از آنجایی که در متن نیاورده بودند، این طور تلقی می‌شود که نظر هیئت تطبیق را پذیرفته‌اند.

عضو شورای استان تهران ادامه داد: ایراد اول مربوط به خودروهای آلاینده بود که حذف نکردند، اما وقتی اصرار نکردند خود به خود حذف می‌شود. مورد دوم بحث کامیون‌ها و آژانس‌ها بود، ایراد بعدی افزایش قیمت غیرعادی ورود خودروهای عمومی و آژانس و وانت بارها به طرح بود، چون روی خواسته خود اصرار نکردند یعنی نظر کمیته را پذیرفته شده است و الان هم دیگر کاری از دستشان بر نمی‌آید.

عضو هیئت تطبیق افزود: اصرار به این معنا است که در برگشت باید ذکر کنند که روی مصوبه‌شان اصرار دارند، یا خیر، اما در برگشت مصوبه روی ایراد‌ ما بر این مسئله تاکید نشده بود. اگر قرار بود اصرار  کنند باید اسم را ذکر می‌کردند، اما چون نیاورده‌اند، خود به خود به این معنا است که پیشنهاد ما را پذیرفته‌اند، از 5 مورد اصلاحی، 3 مورد را به کل اصلاح کرده‌اند و در موارد باقی هم نظر ما را پذیرفته‌اند.

وی در رابطه با فرایندهای بعدی اجرای طرح ترافیک جدید گفت: طرح ترافیک جدید با اصلاحات برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود. طرح مصوب شده و اجرایی خواهد شد. شهرداری مکلف است آن را اجرا کند، اما زمانش در دست خود آنها است و به خود شهرداری برمی‌گردد که چه زمان سازوکار و زیرساخت لازم را برای اجرا فراهم کند. شهرداری اگر امکانات را داشته باشد از 15 فروردین می‌توان طرح را اجرا کند و اگر هم آماده نباشد، بستگی به خودشان‌ دارد.