کاهش 9 درصدی انهدام باند مواد مخدر

محمدعلی اسدی‌ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در حاشیه‌ جلسه‌ شورای هماهنگی مواد مخدر استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر هر ماهه برگزار می‌شود و امروز دستگاه‌ها اقدام به ارائه عملکرد یازده ماهه خود کردند.

 وی در ادامه افزود: در یازده ماهه سال جاری 9 درصد افزایش کشفیات، 11 درصد افزایش دستگیری‌ و 9 درصد کاهش‌ لابراتوار‌ تولید شیشه‌ داشتیم.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان کرد: 22 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که این عدد به نسبت مدت 11 ماهه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است و 16 هزار نفر از این معتادانی که جمع‌آوری شدند در مراکز ترک اعتیاد همچون بهاران پذیرش شدند.

 اسدی گفت: هر معتاد متجاهری را که در شهر می‌بینیم متولی آن ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست چراکه بعضی از معتادان بیماری مسری‌ دارند و دستگاه‌های متولی باید ابتدا این افراد را مورد مداوا و درمان‌ قرار دهند و سپس تحویل مراکز ترک اعتیاد بدهند.

کاهش 9 درصدی انهدام باند مواد مخدر

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر 11 درصد افزایش داشته است اما شاهد کاهش 9 درصدی انهدام باند مواد مخدر بودیم، همچنین یک درصد‌ افزایش تولید  مواد مخدر داشتیم.

 اسدی بیان کرد: 37 تن انواع مواد مخدر‌ در 11 ماهه سال جاری کشف و ضبط شده است که این عدد معادل 5 درصد کشفیات مواد مخدر در کل کشور به شمار می‌رود.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پایان بیان اظهار کرد: شهرداری قبلاً در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر چه در زمینه مرکز بهاران و چه در بحث مالی همکاری خوبی داشته است اما اخیراً این همکاری شهرداری کمرنگ‌تر شده است.

 اسدی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز در سال 97 هم اجرایی خواهد شد.