سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش برف و باران در حداقل ۲۱ استان كشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که سامانه بارشی از صبح شنبه از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده و تا روز سه‌شنبه نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و سبب بارش متناوب باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برگ و وزش باد می‌شود.

بر این اساس طی روز شنبه برای استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، قزوین، مرکزی، تهران، البرز، غرب استان‌های چهار‌محال و بختیاری و اصفهان و شمال و استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد، خوزستان و دامنه‌های رشته‌کوه البرز و زاگرس و در روز یکشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، قم، مرکزی، تهران، البرز، غرب‌ استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و شمال استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد و خوزستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و غرب اصفهان و در روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و شمال لرستان بارش پیش‌بینی شده است که در روز سه‌شنبه علاوه بر شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دریا نیز مواج خواهد بود.

بدین ترتیب تا روز سه‌شنبه برای نیمه‌ی شمالی کشور کاهش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها در شهر تهران از اواخر وقت شنبه آغاز می‌شود

مهندس محسن جباری، مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز در این خصوص به ایسنا گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها از اواخر وقت شنبه آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که بارش‌ها در این مدت به صورت پراکنده و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شهر و استان تهران به صورت برف خواهد بود تصریح کرد: در عین حال بیشترین میزان بارش برای روزهای یکشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما در تهران از روز شنبه به ایسنا گفت: در عین حال پیش‌بینی می‌کنیم میزان کاهش دما خیلی برای تهرانی‌ها محسوس نباشد.

مديركل هواشناسي استان تهران افزود: براين اساس براي روز شنبه آسمان تهران نيمهابري تا ابري همراه با بارش برف و باران، گاهي با ورزش باد پيشبيني شده كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با دو درجه كاهش به يك و ۸ درجه سانتيگراد بالاي صفر ميرسد. همچنين در روز يكشنبه آسمان پايتخت نيمهابري در پارهاي از نقاط همراه با بارش برف و باران، گاهي با وزش باد پيشبيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و ۷ درجه سانتيگراد خواهد رسيد.