تبدیل پایتخت به شهری در سطح استانداردهای بین‌المللی

محمد علی نجفی شهرداری تهران صبح امروز(پنجشنبه) در آیین کاشت درخت صلح و دوستی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای دیگر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و خیر مقدم به وزیر خارجه اظهار کرد: درخت و گیاه با فرهنگ و تمدن اسلامی پیوند دیرینه دارند.

شهردار با بیان اینکه گل و گیاه در ادبیات و شعر فارسی به شدت مورد توجه است، گفت: در آموزه‌های دینی ما به حرمت گیاه و درخت تاکید شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست در عین حال با چالش‌هایی روبرو است، افزود: محیط زیست از قابلیت‌های زیادی برخوردار است، یکی از قابلیت‌های محیط زیست این است که ظرفیتی را برای گفتگوهای ملی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: درخت در همه جای دنیا سنبل زندگی و قدرت در عین تواضع و همچنین سنبل بخشندگی بدون منت است.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران عزم جدی دارد که تهران را به یک شهر ریسک‌پذیر در استانداردهای بین‌المللی تبدیل کند، تصریح کرد: باید تا چند سال آینده تغییراتی ایجاد شود که شهروندان تهرانی لذت از زندگی را درک کنند.

وی افزود: مسئله پایداری شهر، تاب‌آوری، هوشمندسازی و دانش‌ بنیان کردن اقتصاد شهر از اصلی‌ترین محورهایی است که شهرداری دنبال می‌کند.

شهردار تهران خطاب به سفرای سایر کشورها گفت: ما با روی باز از ارتباطات بین‌المللی استقبال می‌کنیم و از شما می‌خواهیم پیام ما را به کشورهای خود منتقل کنید که ما برای توسعه روابط بین‌المللی آمادگی داریم و امیدواریم در سال‌های آینده تهران به عنوان شهر بین‌المللی نقش خود را ایفا کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم شهردار تهران به همراه وزیر امور خارجه هر یک نهالی را در بوستان نوروز غرس و آبیاری کردند.