لزوم ساماندهی فروشندگان دارو و موادشیمیایی در خیابان ناصرخسرو

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش عرضه داروهای مخدر در بازار سیاه اظهار کرد: مسئولیت نظارت بر داروها و موادی از این دست معمولا در برخی از مناطق مانند خیابان ناصرخسرو برعهده وزارت بهداشت و درمان است.

وی افزود: خیابان ناصرخسرو به یک بازار مکاره‌ای برای عرضه داروها و موادمخدر تبدیل شده است و در سال‌های گذشته برخوردهایی به صورت مقطعی و ضربتی صورت گرفت، اما مستمر و ادامه دار نبود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: فروش مواد شیمیایی و دارویی در خیابان ناصر خسرو باید ساماندهی و مجوز دار شود و این ساماندهی تنها مربوط به داروهای غیرمجاز نیست.

وی ادامه داد:معمولا داروهای کمیاب و مورد نیاز مردم و همچنین داروهای قاچاق در خیابان ناصر خسرو عرضه می‌شود و بی‌دقتی در مورد تاریخ انقضای آن‌ها، مخاطرات جانی بسیاری را به همراه می‌آورد.

افشار تصریح کرد: نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر در ساماندهی خیابان ناصرخسرو خیلی پررنگ نیست، گرچه ما شنیده‌ایم به جز داروهای قاچاق گران قیمت، فروشندگان دارو در برخی از زمان‌ها نسبت به توزیع و فروش ترامادول و متادون نیز مبادرت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه برخورد با فروشندگان داروها فعالیت می‌کند، اما برخورد با این فروشندگان به راحتی امکان‌پذیر نیست، چراکه تعداد قابل توجهی فروشنده در این صنف فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از پلیس مبارزه با موادمخدر، جریمه فروشندگان داروهای قاچاق طی چند سال گذشته اثرگذار بوده است.