آمیختگی مراسم چهارشنبه سوری با رفتار‌های افراطی

علیرضا گودرزی گفت: طی سال‌های اخیر شاهد آمیختگی مراسم چهارشنبه سوری آخر سال با رفتار‌های افراطی و پرخطر بوده ایم و جلوگیری از این اقدام نیاز به فرهنگ سازی دارد. 

وی افزود: باید در محافل فرهنگی و حلقه نخبگان فکری برای جلوگیری از خطرات مراسم چهارشنبه سوری آخر سال شود تا با بهره گیری از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی خطرات این مراسم تا حدودی کاهش یابد. 

این رفتار شناس اجتماعی با اشاره به روحیه تبعیت بسیاری از جوانان و نوجوانان اظهارکرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان روحیه رهبری نداشته بلکه بسیار تابع هستند. در این شرایط از همسالان خود تبعیت کرده و بدون اینکه متوجه خطر کار‌هایی که انجام می‌دهند باشند نسبت به انجام آن عمل اقدام می‌کنند. 

گودرزی در خصوص آمار منتشر شده در رابطه با بیشترین سنینی که قربانیان حوادث چهارشنبه سوری را تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده، بیشترین گروه آسیب دیده در حوادث چهاشنبه سوری گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال بوده که این گروه سنی جوانان را شامل می‌شود. 

وی تاکید کرد: تذکر دادن به این گروه سنی بسیار حساس است و خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در نحوه تذکر دادن به فرزندان خود برای کاهش خطرات ناشی از استفاده از مواد محترقه باید محتاط باشند.