نشانه ای از سازندگی شهر در دستور کار اجرایی شهرداری نیست/ شورای پنجم همزمان با شهرداری در حال سیاسی کاری است تا خدمات رسانی!

گروه اجتماعی- پرویز سروری عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز  با بیان اینکه مدیریت شهری جدید کار می کند اما کار معکوس دراین باره توضیح داد: شواهد نشان می دهد شهرداری فعلی تهران نیز کار می کند اما نه انجام وظیفه وخدمتگزاری در راستای وظایفش! مدیریت شهری جدید بیش از آنکه کار کند به حواشی اهمیت می دهد وبا تخریب مدیریت پیشین شهر تهران زمانی  برای کار کردن و تامل در چگونگی اداره شهر برایشان باقی نمی ماند! از این رو کار می کنند اما کار معکوس. نمونه آن تعطیلی خط 7 متروی تهران است که در دوره قبلی افتتاح شد اما از زمان روی کار آمدن شهردار جدید خط 7و 8 با هنر مدیریت جدید تعطیل است! از این رو می توان نتیجه گرفت هنر شهرداری تهران در شش ماه گذشته تخریب, ضایع کردن دستاوردهای سابق, و متوقف کردن پروژه های به بهره برداری رسیده بوده است. هر چند که شهرداری مصمم است که نشان دهد در حال خدمات رسانی به شهر است اما شواهد حاکی از عدم انجام کار درشهر است مگر اینکه برنامه  ای برای آینده داشته باشند یا نیروهای ماورایی در پشت صحنه حضور دارند و واقف به برنامه ها وفعالیت های مدیریت جدید شهری هستند!

سروری با تاکید برانجام نظر سنجی از شهروندان تهرانی خواستار ارائه گزارشی به مردم از سوی شهرداری درباره فعالیت های دوره جدید مدیریت شهری شد ودراین باره افزود: به نظرمی رسد بهترین کار انجام نظر سنجی از شهروندانی است که هر روز در شهر تردد کرده وزندگی می کنند,دراین نظر سنجی می توان از میزان خدمات شهرداری جدی اطلاعاتی به دست آورد تا مشخص شود عملکرد مدیریت شهری جدید  تا چه میزان در نظر مردم آمده ومردم  از آن چه استفاده هایی برده اند! میتوان از شهروندان تهرانی پرسید آیا خدمات مورد نظری که مدیریت شهری از آن دم می زند مورد تایید شماست ؟

وی با تاکید براینکه نشانه ای از سازندگی شهر در دستور کار اجرایی شهرداری نیست خاطر نشان شد: کسانی که کمترین آگاهی وانصاف را درباره عملکرد شهرداری داشته باشند به این موضوع واقف هستند که شهرداری غیر از تخریب تا کنون دستاوردی نداشته است. نه تنها شهرداری روند و روش تخریب دوره های قبلی را به جای تامین نیازهای مردم و رسیدگی به شهر در پیش گرفته شورای پنجم نیز همزمان با شهرداری در حال سیاسی کاری است تا خدمات رسانی! به هیچ وجه قابل قبول نیست که اعضای شورای پنجم یا مدیریت شهری به جای نظارت  ، تصویب قوانین مطلوب و رسیدگی به شهر وشهروندان دائما در حال توئیت نویسی های سیاسی؛ مصاحبه های تخریبی و شهر سوخته خواندن تهرانی که چندین جایزه بین المللی استاندارد کلانشهرها را دارد هستند! جای بسی تاسف دارد که به جای اطلاع رسانی کارنامه ی مطلوبی از همت؛پشتکار؛ برنامه ریزی و نگاه به آینده برای شهر تهران دائما بر تخریب پیشینیان تاکید دارند در حالی که بعد از گذشت شش ماه برنامه وطرح قابل توجهی از خود بروز نداده اند ، برنامه ای که دال بر سازندگی وتحرک شهرداری تهران باشد متاسفانه مشاهده نمی شود

سروری درپایان توقف پروژه ها را به معنای مرگ زود هنگام شهر عنوان کرده دراین باره خاطر نشان کرد: تهران به عنوان شهر زنده با میلیونها جمعیت نیازمند احداث؛ بازسازی , مرمت ونوسازی زیر ساختهای مورد نطر است ، مسلما عدم رسیدگی به شهر زنده به مثابه مرگ شهر است و اگر چرخ شهر نچرخد و دائما خدمات استمرار نداشته باشد شهر از تحرک می ایستند وعقب گرد خواهد داشت. مسلما به هیچ بهانه ای نمی توان خدمت رسانی را در شهر حتی برای لحظه ای متوقف کرد هر چند که در شش ماه اخیر پای شهرداری وشورای شهر به جای اینکه بر گاز خدمت رسانی باشد روی ترمز قرار گرفته وروند سازندگی، عمرانی وارائه خدمات به شهر متوقف شده است.مسلما بی توجهی به این عقب گرد خسارت بزرگی به شهر وشهروندان تحمیل خواهد شد.