جمع‌آوری 10 میلیارد تومان هدیه جشن نیکوکاری در استان تهران

محسن ولیئی‌ مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست‌ خبری امضای‌ تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه کمک‌های کمیته‌ امداد به لحاظ اعتماد مردم حائز‌ اهمیت است، گفت: مترو یکی از مواردی است که برای کاهش بار ترافیکی و محرومیت زدایی در آن می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم.

وی با اشاره به همکاری کمیته‌ امداد با شرکت بهره‌‌برداری‌ مترو‌ گفت: همکاری ما با جهت‌گیری ارتقاء حوزه‌های فرهنگی – اجتماعی است و مفاد این تفاهم‌نامه اهداف اجتماعی و فرهنگی، استفاده از فضاهای تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف وحضور پویاتر در ایستگاه‌های مترو است.

ولیئی‌ از طرح ساماندهی دست‌فروشان در ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: در تلاش هستیم نمایشگاه‌های موقت در ایستگاه‌های مختلف احداث کنیم تا مددجویان صنایع‌ دستی خود و محصولات دیگر را به فروش برسانند و در جهت خودکفایی مددجویان گام برداریم.

وی این تفاهم‌نامه را سرآغازی برای یک تفاهم‌ کلی‌تر دانست و گفت: با توجه به اینکه در همه کشورها خدمات مترو برای گروه‌هایی به صورت رایگان است ما نیز باید بتوانیم از زمینه‌های موجود بهره‌ ببریم و برای افراد فقیر خدمات را رایگان یا ارزان‌تر کنیم.

راه اندازی سیستم LBF در سال 97 

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از راه‌اندازی سیستم LBF در سال 97 خبر داد و گفت: رویکرد‌ این سامانه به نحوی است که برای مسافران موجود در ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ و راه‌ آهن پیام‌های جلب مشارکت در جشن نیکوکاری و مناسبت‌های دیگر را ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید به مسافران‌ مترو تنها به عنوان مسافر نگاه کرد گفت: باید مترو را به دلیل تراکم زیاد مردم، به فضایی اجتماعی – فرهنگی تبدیل کنیم و مشارکت‌های مردم را جلب کنیم‌.

ولیئی‌ با تأکید بر اینکه این اولین تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و شرکت‌ بهره‌برداری مترو است، گفت: به علت کثرت‌ صندوق صدقات در ایستگاه‌های مترو و با توجه به اینکه این موضوع وجهه‌ خوبی ندارد تاکنون 23 صندوق خیریه‌ از ایستگاه‌های مترو خارج شده‌اند.

مدیر کل کمیته‌ امداد استان تهران با تأکید بر اینکه کمیته امداد به رسالت خود درباره نیازمندان رسیده‌ است، گفت: بخش اعظم‌ کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند زنان سرپرست‌ خانوار در اثر فوت همسر هستند و فراوانی این افراد 400 هزار نفر در استان تهران است.

وی با بیان اینکه کمک‌های کمیته امداد شامل بسته‌های مختلفی می‌شود، ادامه داد: واریز ماهیانه اولین بسته خدماتی به این افراد است.

واریز 113 میلیارد تومان مستمری در 10 ماهه اخیر

ولیئی افزود: 113 میلیارد تومان در 10 ماهه اخیر مستمری واریز شده است.

وی بسته‌های درمانی، فرهنگی، ازدواج و اشتغال را دیگر کمک‌های کمیته امداد دانست و گفت: بسته‌های فرهنگی موجب ایجاد نگرش برای کوشش بیشتر و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود. در زمینه ازدواج نیز توسط امور مساجد به بخش اعظمی از خانواده‌هایی که برای تهیه جهیزیه‌ مشکل داشتند، خدمت‌رسانی شد.

مدیر کل کمیته‌ امداد استان تهران با بیان اینکه ایجاد فضایی برای کسب و کار و دادن تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال از اقدامات کمیته امداد است، ادامه داد: اهداء 175 میلیون تومان با کارمزد 3 درصد‌، اهدای 50 میلیون وام 3 درصد برای کارآفرینی و اهدای 20 میلیون وام 4 درصد برای نیازمندانی که در زمینه‌ اشتغالزایی فعالیت دارند و تحت پوشش کمیته امداد نیستند، انجام شده است.

ولیئی‌ از خودکفایی هزار و 154 نفر از مددجویان در سال 96 خبر داد و گفت: در راستای به خودکفایی رسیدن مددجویان اقداماتی نظیر پرداخت هزینه‌های انشعابات‌ و کمک به تأمین وسایل خانگی انجام شده است.

مدیر کل کمیته‌ امداد استان تهران با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد جایگزین‌ کردن روش‌های نوین برای جذب مشارکت‌های مردمی است گفت: تاکنون 200 دستگاه صندوق الکترونیکی‌ در ایستگاه‌های مترو نصب کرده‌ایم همچنین مردم می‌توانند صدقه‌ تلفنیخود را به شماره 8877 و کمک‌های خود را ازدرگاه‌های ATM واریز کنند.

وی از جمع‌آوری 10 میلیارد تومان هدیه جشن نیکوکاری در استان تهران به صورت نقدی و غیرنقدی خبر داد.