«نماز»؛ ناجی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی

 پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد با اشاره به تشکیل این جلسه در پایان سال 96، اظهار داشت: امید است در سال 97 موانع برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس را کاهش دهیم و آنگونه که در شأن نماز است، اقامه نماز را در مدارس داشته باشیم.

وی افزود: در فضای آشفته دنیای امروز تنها چیزی که می‌تواند ناجی جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان از اضطراب و آسیب‌های اجتماعی شود، نماز است؛ بنابراین اقامه نماز در مدارس بیش از پیش ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکنون آسیب شناسی خوبی صورت گرفته و موانع و مشکلات اقامه نماز در مدارس نیز شناسایی شده است، اما متأسفانه آنچه تاکنون اتفاق نیفتاده عمل به این راهکارها و رفع موانع مذکور است.

وی ادامه داد: ایجاد یک نظام رصد و پایش برای اقامه نماز در مدارس ضروری است تا از طریق این نظام، روند اجرایی نماز در مدارس دائماً رصد و میزان پیشرفت و یا عدم پیشرفت اقامه این فریضه الهی ثبت شود و مدیران مربوطه نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

بطحایی با تأکید بر ایجاد نظام پایش و رصد تا 20 روز آینده، اظهار داشت: نظر به اهمیت و ضرورت توجه بیش از پیش به امر اقامه نماز در مدارس، شنبه اول هر ماه جلسه‌ای یک ساعته با هدف بررسی روند اجرایی اقامه نماز در وزارتخانه تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: مدرسه نیز بخشی از جامعه است، همانطور که مساجد ما نیازمند تقویت و ترغیب نمازگزاران به حضور در نماز جماعت است، مدارس نیز نیازمند ارائه برنامه‌های جدید برای ترغیب دانش‌آموز به اقامه نماز هستند.

بطحایی‌ گفت: ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ نماز از برنامه‌های در دستور کار این وزارتخانه در سال 97 خواهد بود و استفاده از تلویزیون تعاملی سینا یکی از راه‌های تحقق این برنامه است.