زمان رسیدگی به معافیت ها کاهش یافت

سردار بهرام نوروزی اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا با توجه به مسئولیت و ماموریت محوله، ارتباط بسیار گسترده با بدنه جامعه و جوانان دارد به گونه‌ای که به صورت مستقیم با جوانان و غیر مستقیم با خانواده‌های آنان در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان با به کارگیری و گسترش بستر اینترنتی در ارائه خدمات بهتر به مشمولان و خانواده‌های آنان توانسته است حجم مراجعات غیر ضروری را کاهش و رضایت مندی مشمولان و خانواده‌های آنان را حاصل کند.

سردار نوروزی بیان کرد: تلاش شده تا در زمینه‌های مختلف، خدمات به نحوی ارائه شود که مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به وظیفه عمومی و از طریق سامانه اینترنتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: ثبت اینترنتی درخواست‌های خروج از کشور برای دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، تحول قابل توجهی در شیوه ارائه خدمات این سازمان بوده که کاهش حجم مراجعات، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مشمولان را به همراه داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده‌های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی بخش خدمات مشاوره‌ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir بوده که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده‌های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

وی افزود: همچنین مشمولان سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی مطلع شوند و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانند از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس حاصل کنند.

سردار نوروزی تصریح کرد: سامانه پیامک سازمان به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ نیز برای اخذ استعلام آخرین وضعیت درخواست‌های اعزام به خدمت و یا معافیت‌ها و... آماده ارائه خدمات است.

وی در خصوص اصلاح فرایند‌ها در معافیت پزشکی، عنوان کرد: ایجاد ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و پزشکان معاین اولیه، تاثیر بسزایی در غربالگری صحیح مشمولان داشته که این امر موجب شده سایر مراحل پزشکی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال ۹۶ کاهش چشمگیری در زمان رسیدگی به معافیت‌های پزشکی و کفالت را داشته ایم، افزود: اقداماتی از جمله ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی ناجا با دفاتر پلیس+۱۰، افزایش پزشکان معاین اولیه، شورای پزشکی و انجام نظارت‌های سیستمی موجب تسریع در فرایند رسیدگی به معافیت‌های پزشکی و کفالت شده است.