به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد،قدرت نور فلشهاي برج ميلاد به قدري است كه در محلههايي از جمله شهركغرب و سعادتآباد، هر چند ثانيه يكبار، نوري شبيه رعد آسمان در داخل كوچههاي مشرف به برج، ديده ميشود و حتي نور فلش، از نماي شيشهاي ساختمانهاي واقع در اين محلهها نيز منعكس ميشود.
فلش‌های نصب شده در نمای بیرونی برج میلاد که تعدادشان بیش از ۳۰ شعله است و گفته می‌شود بخشی از طرح نور‌پردازی برج به حساب می‌آید، به مراتب بهتر از چراغ‌ها قبلی است. اما آیا این فلش‌ها در شرایطی که ممکن است «دید در شب» را برای برخی از پایتخت‌نشینان، مشکل کند، فقط برای زیبایی این سازه بتنی نصب شده است؟
روابط عمومی برج میلاد در پاسخ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده است: این فلش‌ها چراغ‌های هشداردهنده هوایی –برای هواپیماهای عبوری از آسمان تهران - هستند که به خاطر آلودگی هوای تهران، انتخاب شده‌اند و جایگزین چراغ‌های قرمز قبلی در بدنه برج، قرار گرفته‌اند. چراغ‌های سفید چشمک‌زن برج میلاد طبق استانداردهای جهانی که برای ایمنی برج‌های بلند داخل شهرها اعمال می‌شود، به کار گرفته شده است.
مسوولان برج میلاد در عین حال، این فلش‌ها را به طرح نورپردازی برج مربوط نمی‌دانند.
علاوه بر این کارشناسان نصب این چراغهای هشدار و عنوان کرده اند محل قرار گیری چنین برجهایی داخل شهرها و در کنار خیابانها و اتوبانها است، بنابراین نحوه چیدمان چراغها براساس استاندارد ICao-s و بدون ایجاد آلودگی نوری بوده است. اما آنچه، اطمينان کارشناسان و طراحان چراغهاي برج ميلاد را در استفاده از این چراغها در بدنه برج با وجود ایجاد مشکلاتی در دید رانندگان اتوبانهاي مجاور، به همراه دارد ایمن کردن برج مطابق با استانداردهای جهانی برای هشدار هوایی به ویژه در هوای آلوده تهران و جلوگیری از بروز حادثه هوايي است.