گران‌ترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

در صابون های ساخت روستای لبنانی «بدر حسون» در شمال لبنان از ترکیبی از مواد مانند روغن زیتون، روغن عود کامبوجی، عسل طبیعی، روغن های کمیاب و گیاهان طبی و معطر استفاده می شود. استفاده از این صابون موجب باز شدن رنگ چهره و کاهش خستگی چشم ها می شود و بسیاری از عناصر طبیعی مورد نیاز پوست را تامین می کند.

بسیاری از هتل های لوکس در کشورهای لبنان، بحرین و امارات با کارگاه ساخت این نوع صابون قرارداد امضا کرده اند تا از این صابون ها در اتاق های لوکس خود استفاده کنند.

در روستای «بدر حسون» 68 نفر از اعضای خانواده حسون زندگی می کنند که با دهها کارگر دیگر در زمینه کاشت گیاهان لازم برای تولید این نوع صابون گران قیمت فعالیت دارند. محصولات این روستا در بازار لبنان و کشورهای عربی و دیگر کشورها فروخته می شود.

گرانترین صابون جهان کجا تولید می شود؟

سابقه خانواده حسون در تولید صابون به حدود 600 سال پیش باز می گردد و از اجدادشان به آنها ارث رسیده است. صابون هایی که در روستای حسون تولید می شود فاقد هرگونه ماده شیمیایی یا صنعتی و در انواع و اقسام مختلف است به طوری که قیمت آنها از 10 تا 2800 دلار متفاوت است. نوعی صابون ساخت این روستا که در آن از طلای خالص و پودر الماس استفاده می شود به عنوان گرانترین صابون در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عطر طبیعی این صابون ها تا 24 ساعت پس از مصرف روی بدن می ماند. بسیاری از شخصیت های سیاسی و ثروتمندان عرب از مشتریان ثابت این صابون ها هستند.

در روستای حسون علاوه بر انواع صابون، انواع کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز زیر نظر دانشگاه ها و مراکز کنترل کیفیت تولید می شود.