خبر خوش برای سرباز معلم‌ها

للهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  درباره وضعیت به کارگیری سرباز معلمان در سال ۹۷ اظهار داشت: حدود ۷ هزار سرباز معلم برای مشاغل آموزشی درخواست داده بودیم که با ۶ هزار مورد آن موافقت شده است. در حال حاضر مشغول کارهای اولیه مبادله تفاهم نامه و کارهای آموزش نظامی آنها هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سربازان از تیرماه سال ۹۷ وارد آموزش و پرورش می شوند و یک دوره ۲ ماه و نیمه خواهند دید تا برای سال تحصیلی آینده آماده شوند، گفت: میزان حقوق براساس یک جدول توسط نیروهای مسلح تعیین و به ما اعلام می‌شود و ما از اعتبارات خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف، ممنوع است، اظهار داشت: انجام خدمت در آموزش و پرورش، هیچگونه حق استخدامی برای این افراد ایجاد نخواهد کرد و باید به این نکته توجه شود.

اللهیار ترکمن درباره سرانجام اجرا و استمرار طرح رتبه بندی معلمان گفت: ماده ۶۳ قانون، برای دولت تعیین تکلیف کرده که لایحه این کار را برای طی مراحل تصویب به مجلس دهد. در آموزش و پرورش نیز به شورای عالی آموزش و پرورش ماموریت داده شده که پیش نویس رتبه بندی، تهیه و به دولت تحویل داده شود که انشالله به زودی این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۴ یکبار طرح رتبه بندی معلمان در بین فرهنگیان اجرا شد، گفت: البته در طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان، امتیازات و گروه های شغلی تغییر می کند. هدف رتبه بندی حرفه ای ایجاد انگیزه جهت ارتقای کیفیت در فرایند آموزش و پرورش است، در حالی که تاکنون به این طرح صرفا نگاه معیشتی می شد ولی ما می خواهیم یک طرح کیفی و مترقی را بینیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در طرح رتبه بندی که قرار است در برنامه ششم اجرایی شود، صرفا نگاه افزایش حقوق نداریم، درباره بار مالی طرح گفت: در حال حاضر اظهارنظر درباره بار مالی زود است؛ چرا که ممکن است طرح در مجلس با تغییراتی مواجه شود.