میزان مورد نیاز نمک در بدن ما چقدر است؟

درحالی که سدیم برای تنظیم عملکردهای بدن مثل آبرسانی، فشار خون و کارکرد مناسب اعصاب و ماهیچه ها حیاتی است اما یکی از پرمصرف ترین مواد به ویژه در میان آمریکایی ها شناخته می شود. درحالی که یک فرد بالغ باید روزانه حداکثر 2300 میلی گرم سدیم مصرف کند، مصرف واقعی افراد 3400 میلی گرم برآورد شده است. این درحالی است که رژیم های سرشار از سدیم ارتباط نزدیکی با فشارخون بالا دارند که با افزایش ریسک حمله قلبی یا سکته مغزی همراه است.

اما واقعاً بدن ما به چه مقدار نمک نیاز دارد؟ بر اساس سازمان غذا و دارو 1500 میلی گرم در روز مقدار قابل قبول نمک برای افراد دچار فشار خون است. همچنین کودکان زیر سه سال نیز باید به همین مقدار نمک دریافت کنند. از سوی دیگر انجمن قلب آمریکا حداقل مورد نیاز سدیم را کمتر از 500 میلی گرم در روز یا کمتر از مقدار یک چهارم یک قاشق چایخوری نمک اعلام کرده است.

سالمندانی که با کاهش کارکرد کلیه درگیر هستند یا داروهایی مصرف کنند که بر سطح سدیم بدنشان اثر می گذارد ممکن است با خطر هایپوناترمی یا کم سدیمی خون مواجه باشند، همچنین ورزشکارانی که مقادیر زیادی آب می نوشند اما سدیم از دست رفته با ورزش را جایگزین نمی کنند.

با این حال، این نباید موجب نگرانی افراد باشد در مورد جذب نمک کافی باشد. هرمقداری که نمک در وعده های روزانه خود دریافت کنید احتمالاً بیش از مقداری است که منجر به آسیب رسانی به سلول های شما شود.