پرویز آرامنش افزود: با توجه به اینکه پسماند و زباله بیشترین آسیب را در ایام نوروز به طبیعت وارد می‌کند، با رایزنی‌هایی که از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با رئیس پلیس راهور ناجا صورت گرفت مقرر شده افرادی که داخل شهر یا جاده زباله خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنند؛ جریمه شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروز به ویژه بعد از سیزده بدر وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و طبیعت به دلیل انباشت پسماند و زباله شکل بدی می‌گیرد که این زباله‌ها معضلات بسیاری برای منابع طبیعی و محیط زیست کشور ایجاد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ماموران یگان حفاظت استان در نوروز به صورت شبانه روزی و در قالب تیم‌های گشت و کنترل، همه مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را مورد بازدید و کنترل قرار می‌دهند تا در صورت تخلف با خاطیان برخورد قانونی شود.

وی از عموم مردم دعوت کرد با طیب خاطر و اطمینان کامل ضمن حفظ محیط زیست از مناطق این استان دیدن کنند و از طبیعت زیبا و سرسبز بهاری خراسان جنوبی نهایت لذت را ببرند.

آرامنش همچنین از اختصاص شماره تلفن برای رفاه حال مردم و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با شماره تلفن ۱۵۴۰ که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اختیار عموم قرار گرفته است مردم می‌توانند به صورت رایگان و شبانه روز در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، شکار و آزار و اذیت جانوران و ... مراتب را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.