با جوانترین میلیونرهای جهان آشنا شوید/تصاویر

طبق رویه سالانه سایت فوربس بار دیگر فهرست میلیاردرهای حال حاضر دنیا را منتشر کرده است؛ این بار نکته جالب این فهرست درباره جوانترین افراد این فهرست است.

سه تن از میلیونرهای جهان اهل نروژ هستند. علاوه بر این، جوان ترین میلیونر دنیا فقط ۲۱ سال سن دارد. طبق برآوردها، الکساندرا اندرسن و خواهر ۲۲ ساله اش کاتارینا، هر یک ثروتی به ارزش ۱/۴ بیلیون دلار دارند.

در ادامه فهرست جوانترین میلیونرهای جهان را می بینید:

جان کالیسان

جوانترین میلیونرهای جهان را بشناسید +تصاویر

جان کالیسان که فقط 27 سال سن دارد 1 بیلیون دلار ثروت دارد. او که تحصیل در دانشگاه هاروارد را رها کرده بود، در سال ۲۰۱۱ به همراه برادرش پاتریک شرکت استرایپ را تأسیس کرد که در زمینه ی پرداخت آنلاین فعالیت دارد. در سال 2016 شرکت استرایپ یک دوره سرمایه گذاری به ارزش 150 میلیون دلار را به پایان رساند و به این ترتیب ارزش آن به 9.2بیلیون دلار رسید.

ایوان اشپیگل

جوانترین میلیونرهای جهان را بشناسید +تصاویر

اشپیگل 27 ساله ثروتی معادل 4.1 بیلیون دلار دارد؛ او در سال 2011 نرم افزار محبوب اسنپ چت را با همراهی بابی مورفی همکلاسی سابقش در دانشگاه استنفورد تولید کرد. البته اسنپ چت در سال 2017 شروع به فعالیت کرد و به این ترتیب اشپیگل به جوان ترین مدیر عامل در میان شرکت های سهامی عام تبدیل شد.

 

گوستاو ماینار ویتزو

جوانترین میلیونرهای جهان را بشناسید +تصاویر

گوستاو ماینار ویتزو 24 ساله ثروتی به ارزش 1.9 بیلیون دلار دارد؛ او مالک نیمی از سهام شرکت سالمار است که در زمینه ی پرورش ماهی فعالیت می کند و یکی از بزرگ ترین پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در دنیا است. گفتنی است؛ پدر گوستاو مدیر حال حاضر سالمار در سال 2013 این سهام را به پسرش هدیه داد.

کاتارینا اندرسن

جوانترین میلیونرهای جهان را بشناسید +تصاویر

کاتارینا اندرسن با 22 سال سن ثروتی به ارزش 1.4 بیلیون دلار دارد. او که اصالتا نروژی است دومین فرد در فهرست جوان ترین بیلیونرهای دنیا است و تنها فرد جوان تر از او در این فهرست خواهر ۲۱ ساله اش، الکساندرا است.

 

الکساندرا اندرسن

جوانترین میلیونرهای جهان را بشناسید +تصاویر

الکساندرا اندرسن با 21 سال و ثروتی معادل 1.4 بیلیون دلار جوانترین ثروتمند جهان محسوب می شد. خواهران اندرسن هر یک ۴۲ درصد از سهام شرکت «فِرد» را به ارث بردند که شرکتی سرمایه گذاری متعلق به خانواده ی آن ها است. پدر آن ها یوهان کماکان مدیریت این شرکت را بر عهده دارد و ۷۰ درصد آراء هیئت مدیره را تحت کنترل دارد.