موقعیت نجفی برای شهرداری تهران متزلزل است/ مهرعلیزاده و محسن هاشمی 2 کاندیدای شهرداری تهران

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی در شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران گفت: نجفی یک مو دماغی برای اصلاخ طلبان بود و طیف اصلاح طلبان می خواستند یک مسئولیتی به وی بدهند که در همین راستا شهرداری را به وی تحمیل کردند.

وی با تاکید بر اینکه نجفی تمایلی به مدیریت شهرداری تهران نداشت، تصریح کرد: با توجه به کسالت جدی و جسمی که نجفی دارد، نمی تواند شهردار تهران باشد و امور کلانشهری مثل تهران را مدیریت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش اطرافیان از جمله مشاوران نجفی برای پس گرفتن استعفای وی، افزود: تلاش برای پس گرفتن استعفاء راه به جایی نخواهد برد چرا که حتی گزینه های شهرداری تهران مشخص شده و برخی در تلاش هستند تا به صندلی شهرداری تهران برسند.

ابطحی گفت: اخیرا زمزمه هایی در اصفهان شنیده شده که آقای مهرعلیزاده استاندار اصفهان کاندیدای اصلاح طلبان شورای شهر تهران برای شهرداری تهران شده است.

وی افزود: گرچه این خبر دقیقی نیست اما شایعه ای است که در دید و بازدید ایام عید در اصفهان و در محافل شنیده می شود و این نشان می دهد که وضعیت آقای نجفی برای شهرداری تهران متزلزل شده است.

نماینده استان اصفهان تصریح کرد: ما حتی شنیدیم که آقای مهرعلیزاده در همین ایام از اصفهان به تهران رفته و درباره موضوعاتی در مورد شهرداری تهران صحبت کرده است.

ابطحی از محسن هاشمی رئیس شورای شهران بعنوان گزینه دیگر برای شهرداری تهران نام برد و افزود: وی برای شهرداری تهران علاقه هم نشان داده و به نظرم برای مدیریت شهر تهران توانمندی محسن هاشمی بیشتر از نجفی است.

وی گفت: متاسفانه دوستان اصلاح طلب نشان دادند که در اداره شهر، مدیریت شهری و شورای شهر موفق نبودند و ما این مشکل را در استان و شهر اصفهان هم مشاهده می کنیم.

نماینده خمینی شهر افزود: در اصفهان با کنار زدن یک شهردار پر توان که دید و گرایش خطی و جناحی هم نداشت و تمام زندگی خود را برای عمران و آبادی شهر اصفهان گذاشته بود، فردی را جایگزین کردند که جسارت و توانائی شهردار سابق را ندارد و تهران هم همین طور است.

گفته می شود نجفی به دلیل بیماری قلبی از شهرداری تهران استعفاء داد. البته برای استعفای نجفی دلایل دیگری هم ذکر می شود.

در مراسم روز زن در برج میلاد در روز سه شنبه 15 اسفند تعدادی از دختران به رقص پرداختند که شهردار تهران هم در مراسم حضور داشت.

چند روز بعد از مرام جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از تشکیل پرونده در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل حادثه خبر داد و اظهار داشت: پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله، در روز شنبه 19 اسفند از شهردار تهران تحقیق به عمل آمده است.

صبح روز چهارشنبه 23 اسفند خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران رسانه ای شد.

اما اخیرا زمزمه هایی مبنی بر پس گرفتن استعفای نجفی مطرح شده است.

در همین زمینه غلامعلی رجایی مشاور شهردار تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: نجفی مایل به کناره‌گیری نیست و اعضای شورای شهر هرگز مایل به پذیرش استعفای وی نیستند.

همچنین داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران  گفت: آقای نجفی چند روز قبل از آغاز سال نو، استعفاء داد ولی فعلا استعفای وی مسکوت مانده است.