آخر هفته بارانی برای بخش‌هایی از کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آتی تا پایان هفته پرداخت؛ متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

با توجه به خروج سامانه بارشی از کشور در طول روز طبیعت آسمان غالب استانهای کشور صاف خواهد بود. تنها در برخی نقاط خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رگبارهای پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر این روز در نیمه شرقی کشور وزش باد متوسط انتظار می‌رود؛ در سواحل استان گیلان و غرب مازندران نیز هوا نیمه ابری خواهد بود. 

روز سه شنبه بارش پراکنده باران همراه با وزش باد شدید در شمال استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود؛ در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

طی روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی، بارش پراکنده باران ابتدا در استانهای آذربایجانهای شرقی و غربی و اردبیل و سپس بارش باران همراه با کاهش قابل ملاحظه دما در استانهای گیلان و مازندران روی می‌دهد. دریا در این روز مواج خواهد بود.

در روز پنجشنبه بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق در غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور انتظار می رود. با تقویت این سامانه در روز جمعه  بارش مناطق  غرب، جنوب غرب و مرکز را فرا می گیرد که بیشترین بارش در استانهای واقع در غرب کشور روی می دهد.