آخر هفته ای بهاری و بارانی برای اکثر نقاط کشور

براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش بینی هواشناسی روز پنج شنبه در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی و ومرکزی زاگرس، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و خراسان شمالی؛ رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در بعدازظهر این روز افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و رعدوبرق در برخی مناطق شمال شرق کشور و کرمان وجود دارد. همچنین در این روز در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و برخی مناطق استان فارس وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک در برخی از مناطق مذکور وجود دارد. شدت بارش در روز پنج شنبه در زاگرس مرکزی و سواحل شرقی و مرکزی دریای خزر خواهد بود و دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

روز جمعه با تقویت سامانه بارشی در مناطق جنوب غرب، جنوب، مرکز و غرب کشور؛ دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور و به طور پراکنده در شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش تگرگ در مناطق کوهستانی زاگرس مرکزی دور از انتظار نخواهد بود.

روز شنبه سامانه بارشی همچنان در کشور فعال بوده و در اغلب مناطق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.