دیدنی های سفر به ایتالیا

به گزارش افکارنیوز، دو کشور کوچک «سان مارینو» و «واتیکان» ، در داخل مرز های ایتالیا هستند، ولی عضو اتحادیه اروپا نیستند. زبان رسمی این دو کشور نیز مانند ایتالیا، ایتالیایی است و واحد پولی هم یورو است.ایتالیا جزء مقاصد گردشگری محبوب در ایران است و مانند تور استانبول و مانند تور گرجستان طرفداران خاص خود را دارد.

مختصات آب و هوایی

آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است،  دمای هوا در تابستان تا حدود 30 درجه بالا می رود، و دمای هوا در شهرهای جنوبی بیشتر است. گرمترین ماه های سال از می تا اکتبر است، ولی در بهار و پاییز روزهای آفتابی و دلچسب فراوان است. میانگین دمای هوا در زمستان به حدود 13 درجه می رسد و امکان بارش برف در شهرهای شمالی وجود دارد.

بهترین زمان سفر به ایتالیا از ماه آوریل تا ژوئن و اواخر سپتامبر است ، گرمترین ماه در ایتالیا آگوست است که همراه با رطوبت و شرجی بودن است. در این ماه بیشتر ایتالیایی ها به سفر می روند و بسیاری از هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها نیز تعطیل است.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

مهمترین شهرهای ایتالیا، رم، میلان، ونیز، فلورانس و ناپل است که هر کدام از مقاصد محبوب گردشگری است، در ادامه مطلب به چند جاذبه مهم گردشگری در ایتالیا اشاره می کنیم.

گردش در ونیز

ونیز شهر جزیره ای است و کانال های شهری آن معروف است. در بین کانال ها ساختمان های قدیمی که صدها سال عمر دارند دیده می شوند. اگر مسافر ونیز هستید «گوندولا سواری» را فراموش نکنید، معروفترین کانال ونیز « گراند» نام دارد و برای گرفتن عکس های یادگاری جایی بی نظیر است.

آمفی تئاتر Colosseum

این آمفی تئاتر بزرگترین سازه امپراتوری روم است و مدلی برای امکانات ورزشی است که تا دوران مدرن به جا مانده . این مکان یادگاری از دوران باشکوه و تاریخی ایتالیاست

پمپئی Pompeii

این شهر باستانی در اثر انفجار آتشفشان کوه وزوو، خالی از سکنه شده و خرابه های آن تا امروز باقی مانده. با قدم زدن در این شهر و دیدن و کاوش در بقایای معابد ، تئاترها، بازارها، حمام ها و خانه هایش حس و حال عجیبی پیدا می کنید و تصوری از زمانی که هنوز آتشفشان روی نداده بود میتوانید داشته باشید.

برج کج پیزا  Leaning Tower of Pisa

این برج از جاذبه های معروف شهر پیزاست. برج پیزا در زمان رنسانس از سال 1173 تا سال 1350 ساخته شد و در نهایت به دلیل نقص در ساختش مشهور شد. پیزا معروفترین برج کج در جهان است. می توانید از پله های برج بالا بروید و سراسر شهر پیزا را نظاره کنید.

 کلیسای سانتا ماریا دل فیوره فلورانس 

این کلیسا معروفیت جهانی دارد و از بهترین کلیساهای جامع در دنیاست. بنای آن در سال 1296 میلادی ساخته شد و گنبد آجری آن در سال 1434 توسط فیلیپو برونلسکی بنا شد. برای رسیدن به برج ناقوس کلیسا، 414 پله را باید پیمود، برج ناقوس بر پایه 82 متری بنا شده که از آنجا نمایی به یاد ماندن از شهر فلورانس برایتان به نمایش در می آید.

پنج سرزمین Cinque Terre

این محل شامل پنج روستای ساحلی با تپه و صخره های پر شیب است که در ساحل غربی ایتالیا قرار دارد. این پنج روستا به نام های  مونته روسو آل ماره، ورنزا، مانارولا، ریوماگیوره و Corniglia  هستند. از جمله کارهایی که در آن می توانید انجام دهید قایق سواری، شنا، پیاده روی و تماشای غروب زیبای آفتاب در کنار دریاست. این روستاها دارای باغ های انگور بی نظیری هم هستند.

ساحل آمالفی Amalfi Coast

این ساحل از مکانهای مورد علاقه ثروتمندان جهان برای گذراندن تعطیلات است. ساحل آمالفی در جنوب ایتالیا و در استان سالرنو قرار دارد. این شهر در دامنه کوه های شیب دار مجاور دریا واقع شده و سواحلی زیبا و آبی لاجوردی و سرد دارد که مخصوصا برای گردشگران اروپایی بسیار محبوب است.

دریاچه کومو

این دریاچه زیبا در بخش شمالی ایتالیا قرار دارد و از دیدنی ترین مناطق ایتالیاست. در این محل از منظره های کوهستانی، هوای خوب، ویلاها و کاخ های مجلل می توانید لذت ببرید و انواع فعالیت های تفریحی مانند ماهیگیری را انجام دهید.

شهر واتیکان

زیباترین و باارزشترین مجموعه های هنری جهان در این شهر گردآوری شده. از جمله جاذبه های آن به کلیسای سنت پیتر، میدان سنت پیتر و کلیسای سیستین، می توان اشاره کرد. کلیسای سیستین  برای معماری خاص و تزئینات فرسکو که توسط هنرمندان دوره رنسانس مثل بوتیچلی، میکل آنژ، پینتوروچیو و پروجینو، انجام شده مشهور است.

رومن فروم  Roman Forum

این میدان مرکز بازرگانی، مذهبی و سیاسی روم باستان بوده و به عنوان قلب امپراتوری روم  بوده است. معبد ساترن، طاق تایتوس، طاق سپتیموس سوروس و خانه وستال ها در این میدان وجود داشته. برای خواندن اخبار مربوط به  تور لحظه آخری  مانند  تور ارمنستان و  تور دبی  می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.