چطور با کمترین هزینه معلم خصوصی بگیریم؟

کلاس های خصوصی به دلیل بازدهی خوبی که دارند، از محبوبیت خاصی در بین خانواده های ایرانی برخوردار هستند. از طرفی قیمت کلاس های خصوصی نسبت به گروهی بالاتر است و از طرفی این قیمت ها بسیار متغیر می باشند.

عدم وجود قیمت مشخص و شفاف در بازار تدریس خصوصی از آشفتگی در این بازار ناشی می شود و اینکه والدین تصور می کنند که قیمت بالاتر به معنای کیفیت بالاتر تدریس است. البته هرچه سابقه و کیفیت تدریس یک دبیر بالاتر باشد، هزینه هر جلسه او افزایش می یابد، ولی مشکل از جایی شروع می شود که بدون هیچ قاعده خاصی و حتی بدون شناخت نسبت به رزومه و سابقه استاد، مبالغ بالایی به او پرداخت می شود.

استادبانک

 

هزینه تدریس یک استاد به چه عواملی وابسته است؟

کیفیت تدریس استاد و سطح او:

در تمامی دروس از جمله تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی زبان انگلیسی، مهمترین نکته در تعیین قیمت هر جلسه کلاس، کیفیت تدریس استاد و سطح او است. برای تعیین کیفیت تدریس یک استاد، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. مدارس و آموزشگاه هایی که استاد در آنها تدریس می کند.
  2. میزان موفقیت شاگردان قبلی استاد
  3. نظر دانش آموزان قبلی استاد در خصوص کیفیت تدریس او و نتیجه ای که از تدریس استاد مربوطه گرفته اند.
  4. مدرک دانشگاهی استاد که می تواند بیانگر میزان دانش و توانایی او باشد. این موضوع به خصوص در دروس دانشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر معیارهای بالا، عوامل زیر نیز در تعیین قیمت هر جلسه کلاس خصوصی موثر است:

  1. درس و مقطع درسی: برای مثال هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی با تدریس خصوصی فیزیک متفاوت است. همچنین هزینه تدریس خصوصی در مقطع ابتدایی، متوسطه، کنکور و المپیاد متفاوت است.
  2. زمان کلاس: بدیهی ست که نرخ تدریس خصوصی در دوره امتحانات بیش از تابستان است، زیرا در این دوره وقت اساتید پرتر است.
  3. محل برگزاری کلاس: هر چه فاصله استاد از شاگرد بیشتر باشد، هزینه کلاس افزایش پیدا می کند.
  4. شهر: هزینه کلاس در شهرهای مختلف متفاوت است.

استادبانک در این زمینه به خانواده ها چه کمکی می تواند کند؟

استادبانک سایت و اپلیکیشنی برای انتخاب آنلاین معلم خصوصی است. بیش از 1200 معلم خصوصی از پنج شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد در استادبانک فعال هستند و تاکنون بیش از 26000 ساعت خدمات تدریس خصوصی ارائه شده است. با اعتماد خانواده ها، این آمار به سرعت در حال رشد است.

استادبانک ویژگی هایی دارد که به دانش آموزان و والدین آنها در انتخاب بهتر معلم خصوصی کمک شایانی می کند. برخی از این ویژگی ها به صورت زیر است:

  1. استادبانک تنها با معلم های رسمی و رتبه های برتر کنکور همکاری می کند. البته رتبه های برتر بایستی حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و استادبانک با دانشجویان کارشناسی به عنوان استاد همکاری نمی کند.

البته در دروس مدرسه سابقه تدریس استاد معیار اصلی ستاره دهی است و اینکه یک استاد دارای مدرک دکتری باشد ولی سابقه و توان تدریس پایینی داشته باشد، به عنوان استاد موردپذیرش قرار نمی گیرد.

  1. استادبانک رزومه ای که از اساتید در سایت نمایش داده می شود را تضمین می کند. مدارک مربوط به تمام مواردی که استاد در پروفایل خود در سایت درج کرده، در جلسه مصاحبه حضوری از او گرفته شده است.

با توجه به اینکه کلیه مدارک مرتبط شامل معرفی نامه ها، گواهی سوپیشینه و غیره از اساتید گرفته می شود، استادبانک درستی رزومه اساتید را تضمین می کند.

  1. استادبانک تضمین می کند که قیمت کلاس ها در پایین ترین سطح است. با توجه به اینکه اساتید بر اساس نزدیکی به شاگردان به آنها معرفی می شوند، قیمت کلاس ها برای هر شاگرد در پایین ترین سطح خود است.
  2. در استادبانک امکان مشاهده نظرات شاگردان پیشین استاد فراهم است که به انتخاب آگاهانه تر معلم کمک شایانی می کند.
  3. استادبانک تحت حمایت مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است.

استادبانک می تواند جایگزین سایت هایی باشد که صرفا به انتشار آگهی و تبلیغ برای معلمان خصوصی بدون هیچ گونه نظارتی، اقدام می کنند. استادبانک همچنین می تواند جایگزین موسسه و آموزشگاه های تدریس خصوصی باشد که در گذشته بصورت فیزیکی اقدام به معرفی استاد به دانشجو می کردند.

اساتیدی که سابقه تدریس به صورت خصوصی، آموزشگاهی و مدرسه ای دارند، می توانند در سایت استادبانک به عنوان مدرس ثبت نام کنند. پس از مصاحبه های تخصصی و عمومی به صورت حضوری، اساتید در سایت فعال می شوند و به آنها شاگرد معرفی خواهد شد.