سرگردانی مردم، جانبازان و خبرنگاران در دفاتر خدمات الکترونیک شهر/خبرنگاران به دفاتر نروند

به گزارش افکار نیوز، بر اساس اعلام مسئولین شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل ترافیک جانبازان، خبرنگاران و افرادی که منازل آنها در طرح ترافیک است، پس از ثبت نام اولیه می بایست مدارک تکمیلی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه می کردند.

خبرنگاران نیز می بایست با یک معرفی نامه و اشتغال بکار به دفاتر مراجعه می کردند تا مراحل ثبت نام نهایی شود. 

در همین زمینه علی پیرحسین لو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز 15 فروردین در مصاحبه ای به جزئیات آئین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران اشاره کرد و گفت: امسال بر خلاف سنوات گذشته که تنها با رویت کارت خبرنگاری، سهمیه خبرنگاری به افراد تعلق می‌گرفت، امسال 2 راهکار برای تعیین خبرنگاران در نظر گرفته شده است که در وحله اول از خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه نگاران درخواست می‌شود که معرفی نامه خود از سوی موسسات مطبوعاتی یا تشکل‌های صنفی را ارائه دهند و بعد از آن متقاضیان سهمیه خبرنگاری باید نشان دهند که اشتغال مستمری داشته‌اند که برای این مهم نیز یا باید تصویر بیمه تامین اجتماعی یا تصویر بیمه خبرنگاری ارشاد را در سامانه آپلود کرده و یا اگر هیچ کدام از این بیمه‌ها را ندارند می‌بایست ۱۰ اثر منتشر شده خود در سه ماه پایانی سال ۹۶ را در سامانه آپلود کنند که نشان دهد اشتغال مستمری داشتند

در همین راستا در روزهای گذشته بسیاری از اهالی رسانه با تهیه مدارک لازم به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک لازم را تحویل دادند که تا عصر دیروز از آنها مدارک گرفته می شد اما از صبح امروز روند تغییر کرد.

بر اساس اطلاع خبرنگار افکار نیوز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ساعت 16 دیروز دوشنبه جلسه ای با همه نمایندگان دفاتر خدمات الکترونیک شهر برگزار کرد و به آنها گفت که فعلا از تحویل مدارک خبرنگاران و جانبازان و دیگر سهمیه داران خودداری کنند.

خبرنگار افکار نیوز برای جزئیات این موضوع با یکی از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفتگو کرد که وی گفت: به ما گفته شده که بعد از تخصیص سهمیه به رسانه ها و ارگانها و معرفی افراد از سوی محل کارشان، مدارک طرح گرفته می شود.

وی افزود: مسئولین شهرداری نمی دانند که چه کار می کنند چرا که یک بار اعلام می کنند روال مثل سالهای گذشته نیست ولی دوباره می خواهند مثل سالهای قبل عمل کنند.

این مدیر دفتر خدمات الکترونیک شهر افزود: به ما گفته شده مدارکی که از خبرنگاران و افراد سهمیه دار گرفتید، یک کار اشتباه بوده و از امروز دیگر مدارک گرفته نمی شود.

به گزارش افکار نیوز در حال حاضر خبرنگاران و اهالی رسان و همچنین افرادی که می خواهند از امتیازات طرح جدید از جمله خروج از طرح تا قبل از ساعت 8:30 صبح استفاده کنند، در دفاتر خدمات الکترونیک شهر سرگردان هستند .