مردان با زنان غر غرو چگونه برخورد کنند ؟

 غر زدن، همسر، صحبت کردن نیاز به توجه،عصبانیت،آرامش، دلسردی، خانواده ایرانی، عشاق موفق غر زدن رفتاری است که افراد و از جمله زنان انجام می دهند. رفتارهایی آشنا که می تواند سردی روابط، دوری، کینه، نفرت و جدایی را موجب شود. زنانی که غر می زنند معمولاً طرف مقابل خود را با بمبارانی از کلمات و جملات مربوط یا نامربوط مواجه می سازند به طوری که وی حوصله اش سر می رود و حتی ممکن است به مرحله ای برسد که توان شنیدن آنها را نداشته باشد و به صورت پرخاشگری، کناره گیری و یا حتی دعوا واکنش نشان دهد.

بسیاری از مردان در مراجعه به مراکز مشاوره، علل مشکلات خود را رفتارهایی مثل غر زدن همسر بیان می کنند. به نظر می رسد این مسأله یکی از دغدغه های زندگی خیلی از خانواده ها باشد. به راستی چرا زنان غر می زنند؟ شاید دلیل این رفتار در بسیاری از موارد «نیاز به توجه» داشته باشد اما دلایلی دیگری هم برای غر زدن زنان وجود دارد که به انها اشاره می کنیم .

شما آنگونه که وی می‌خواهد نیازهایش را تشخیص نمی‌دهید

یکی از بزرگترین دلایل غر زدن خانم ها این هست که مسائل گذشته را یادآوری می‌کنند تا احساس شنیده و درک شدن از سوی کسی که دلیل آن موضوع بوده است را بدست آورند. تجربه زن‌ها در این زمینه کافی نیست و شما باید احساس آن‌ها را درک کنید.
مرد به جای اینکه از غر زدن همسر فرار کند بهتر است با صبر و حوصله و به دور از ناراحتی و عصبانیت منشأ و دلیل رفتار زن را بیابد. گاهی نیز ممکن است این امر ناشی از نیاز به صحبت کردن، مورد توجه و قدردانی قرار گرفتن، خستگی از کار خانه و اذیت فرزندان و یا یک سوء تفاهم ساده باشد.

از خودتان بپرسید به چه دلیل این موضوعات را دوباره یادآوری می‌کند؟ و پاسخ آن را به وی بگویید، خیلی آسان هست. مثلا باید به همسر خود در چنین مواقعی بگویید: «من میدونم که به خاطر فلان کار تو رو ناراحت کردم.» در این لحظه بیشتر از این نیازی نیست حرفی بزنید. وقتی که همسر شما متوجه بشود که برایش ارزشی قائل شده اید، مثلا اینکه بدانید دلیل ناراحتیش را درست تشخیص داده اید، دوباره می‌تواند به صورت منطقی به رابطه عاطفی اش با شما شکل دهد.

وقتی که از این موضوع عبور کرد می‌توانید به صورت منطقی برای وی توضیح دهید که چگونه مشکل ایجاد شده را می‌بینید و از زاویه دید خودتان نیز توضیح دهید که قصد آسیب زدن به وی را نداشته اید و برای این موضوع ناراحت هستید.

قدرت اعتبار بخشیدن به شخصیت طرف مقابل برای رسیدن به سازش دو طرفه و جلوگیری از غر زدن خانم ها بسیار فوق العاده است.

دلیل غر زدن خانم ها همیشه به کارهای شما ارتباط ندارد
مثلا وقتی همسر شما از سر کار باز می‌گردد احتمال دارد که خیلی ناراحت و عصبانی باشد و بگوید که من از کارم متنفرم و از اتفاقات ریز و درشت بدی که در محیط کارش اتفاق افتاده است صحبت کند.

شاید شما احساس کنید که دلیل این عصبانیت خودتان هستید و در لاک خود فرو رفته و سراغ تماشای تلویزیون بروید و با خود بگویید «ای بابا دوباره شروع کرد. کاش همسری خوشحال داشتم.»

متاسفانه شما بجای اینکه حال همسر خود را خوب کنید سعی می‌کنید مشکل را برطرف کنید و با تلاش خود کاری از پیش نمی برید و به همسر شما نیز حس نادیده گرفتن دست خواهد داد.

و با خود خواهید گفت: «همسر من همیشه منفی نگر هست و هیچ چیزی او را خوشحال نمی کند.» و یا «همسرم به من توجه ندارد که چقدر برای او تلاش نمی کنم و احساسات من را نمی تواند بپذیرد.»

مردان بدانند که ...
غیر از مسائل گفته شده در بالا غر زدن همسر می تواند مؤید این مسأله باشد که موضوعی وی را آزار می دهد. مرد باید این را نشانه ای بداند که یک جای کار می لنگد و احتمالاً اتفاقی افتاده که باعث ناراحتی زن شده است. پس اگر این مسأله شناسایی نشود می تواند تداوم رفتار زن و در نهایت دلسردی در روابط، احساس کینه و نفرت و دوری هر چه بیشتر را به دنبال داشته باشد. بنابراین مرد به جای اینکه از غر زدن همسر فرار کند بهتر است با صبر و حوصله و به دور از ناراحتی و عصبانیت منشأ و دلیل رفتار زن را بیابد. گاهی نیز ممکن است این امر ناشی از نیاز به صحبت کردن، مورد توجه و قدردانی قرار گرفتن، خستگی از کار خانه و اذیت فرزندان و یا یک سوء تفاهم ساده باشد.

برای دیگران الگو باشید
اگر دوست ندارید آدم های اطرافتان کمتر اعتراض کنند، خودتان باید عادت اعتراض کردن را در وجود خود از بین ببرید. سعی کنید
غر زدن نه تنها به ایجاد رابطه بهتر و تفاهم عمیق تر در زندگی هیچ کمکی نمی کند، بلکه آرامش را از همه سلب و لحظه های شاد و شیرین را به کامشان تلخ می کند پس بهتر است راههای رسیدن به درک متقابل توسط هر دو نفر (زن و شوهر) آموخته و به آن عمل شود.
وقتی در یک جمع حضور دارید، موضوع صحبت را تغییر دهید. اگر فردی هم خواست وارد بحث های اعتراضی و غر زدن و ابراز ناراحتی بشود، شما باید با سیاست و زیرکی خود موضوع را عوض کنید. خود را به الگویی برای دیگران تبدیل کنید. به این ترتیب،هم خود از دام اعتراض بیرون رفته اید، هم به دیگران کمک کرده اید.

مثبت اندیش باشید
در این زمانه که همه چیز اعصاب‌خردکن شده است،چه کسی می تواند مثبت فکر کند؟ این دقیقا جمله یک انسان همیشه معترض و افراطی است. برای فردی که عادت کرده همیشه نیمه خالی لیوان را ببیند و همیشه ناراضی باشد، بسیار سخت است که مثبت فکر کند. اما ابتدا به این فکر کنید که هیچ چیز در این جهان کامل، مطلوب و پایدار نیست. سپس این را باور کنید که همه انسان ها و پروژه های کاری و فکری و هنری ممکن است با اشکال و موانع مختلف روبه رو شوند. با این فکر می آموزید که شکست ها نباید موجب ناامیدی که باید راهی تازه برای پیشرفت شما باشند. انسان های باهوش و موفق همیشه در پس هر شکست، یک قدم به جلو پیش می روند زیرا به جای اعتراض، ریشه شکست را کشف می کنند.

به تغییر کردن عادت کنید
زندگی دایم در حال تغییر و تحول است. باید یاد بگیرید تا به این تغییرات عادت کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که از کنترل ما خارج هستند، بهترین راهکار برای آرام زندگی کردن این است که به تغییرات دایمی زندگی عادت کنیم. بدون شک در هر موقعیتی راهکاری مناسب برای پیش رفتن به جلو وجود دارد.

خانم ها بدانند که ...
غر زدن نه تنها به ایجاد رابطه بهتر و تفاهم عمیق تر در زندگی هیچ کمکی نمی کند، بلکه آرامش را از همه سلب و لحظه های شاد و شیرین را به کامشان تلخ می کند پس بهتر است راههای رسیدن به درک متقابل توسط هر دو نفر (زن و شوهر) آموخته و به آن عمل شود.