شکور اکبر نژاد در گفت و گو باتابناک، ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: این مواد قطعا به صورت عمده قاچاق می شود. اینکه چه ارگان و سازمانی در این امر مقصر است، جای بحث دارد اما نمی توان قبول کرد که مصرف مواد مخدر در عراق نزدیک به صفر باشد، اما آمار مصرف در ایران تا این اندازه بالا باشد و یا اینکه در عربستان مصرف قرص کدوئین تا این اندازه جرم داشته باشد و در کشور ما به این اندازه شیشه مصرف شود.

نمایده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور روزنه هایی وجود دارد که وابستگان به قدرت می توانند هر اقدامی بخواهند از این طریق انجام دهند.

وی افزود: وقتی کاری به چندین مجموعه متفاوت سپرده می شود و یک موضوع واحد به چندین مجموعه مرتبط باشد و هر مجموعه ای بخواهند مستقل اقدام کنند، وضعیتی بهتر از این متصور نمی توان بود. اگر کاری را به یک مجموعه واحد واگذار شود، می توان از آن نهاد انتظار پاسخگویی داشت اما با روند کنونی همه دستگاه های مربوط از زیر بار مسئولیت، شانه خالی می کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه عملکرد سیتم مدیریتی در این زمینه مناسب نبوده و دچار ضعف و کاستی است، اذعان داشت: مجلس با تمام تلاش خود قانون تصویب می کند اما کسانی که باید قانون را اجرا کند، وقعی به قانون نمی نهد و آن را اجرا نمی کنند. در این شرایط مجلس چه اقدامی می تواند انجام دهد؟ این شیوه کشور داری درست نیست و تنها هزینه ها را بالا می برد. این چه رئیس جمهوری است که توانایی اداره و مدیریت این امور را ندارد. اینکه رئیس جمهور نتواند جلوی چنین اقداماتی را بگیرد، جای تاسف دارد و متاسفانه در کشور ما قدرت، کارهایی می کند که کسی جلودار آن نیست!