خبر خوش مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

 محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی با مرکز ملی فرش ایران، گفت: آنچه بر اساس آمار وجود دارد یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار نفر در زمینه قالی‌بافی مشغول هستند اما متأسفانه فقط 320 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل قصد داریم امسال با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که میان ما و مرکز ملی فرش برقرار می‌شود 700 تا 900 هزار نفر از قالی‌بافان را بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کنیم.

واعظ مهدوی تصریح کرد: یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی ممکن است در این میان در جامعه قالی‌بافان قرار گرفته باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ادامه داد: اکثر شاغلان در حرفه قالی‌بافی در روستاها  مناطق عشایری زندگی می‌کنند بنابراین می‌توانند این افراد با پرداخت حداقل 20 هزار تومان به صورت ماهانه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

وی گفت: البته اگر این افراد تمایل داشته باشند که سطوح بالاتری از حق بیمه را پرداخت کنند می‌توانند ردیف‌های دیگری را انتخاب کنند اما حداقل پرداختی آنها همان 20 هزار تومان خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: در این میان دولت هم کمک می‌کند و دو برابر حق بیمه این قالی‌بافان را به جای کارفرما پرداخت می‌کند.

واعظ مهدوی افزود: امسال برنامه‌ای که دنبال می‌کنیم این است که در هر خانوار روستایی یک بیمه‌ شده داشته باشیم.