به گزارش بوشهرنیوز، علی اکبر کمان گفت: پس از اعلام آتش سوزی، سریعاً اکیپ های عملیاتی سازمان را به صحنه اعزام کرده تا نسبت به اطفاء حریق اقدام کنند.

وی با بیان این که پس از رسیدن به صحنه، با آتش کند سوز(دود زدگی غلیظ وجود داشته و موجب تخلیه اکسیژن از محل و سپس خفگی شدید می شود) مواجه شدیم به گفت: دودزدگی ناشی از اینگونه آتش سوزی ها موجب خفگی کسانی می شود که در محل حضور دارند و به همین دلیل ۴۰ نفر از معلولینی که در صحنه بودند دچار خفگی شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری بوشهر با اشاره به انتقال معلولین به خارج از صحنه آتش سوزی اظهار داشت: بلافاصله و با رسیدن اکیپ های عملیاتی، معلولین به بیرون از ساختمان منتقل و نسبت به انجام کمک های اولیه اقدام شد.

کمان با بیان این که شدت خفگی ناشی از آتش سوزی بالا بود، ابراز داشت: با تلاش مأمورین آتش نشانی بوشهر و با کمک رسانی به معلولین، بجز یک نفر که متأسفانه در دم جان باخت، سایر معلولین به بیمارستان منتقل شدند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که بر اساس گزارش های دریافتی تعداد کشته شدگان سه نفر اعلام شده است، تصریح کرد: احتمالاً دو نفر دیگر باید در بیمارستان فوت کرده باشند زیرا بجز یک نفری که در صحنه جان باخت، سایر معلولین به اورژانس منتقل شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بوشهر در پاسخ به سئوالی درخصوص دلایل این آتش سوزی ابراز داشت: هنوز دلایل این آتش سوزی مشخص نیست و بهتر است تا نظر نهایی کارشناسان منتظر بمانیم.