به گزارش ايسنا، سرهنگ رحمتالله طاهري ـ فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود، گفت: در پي وقوع چند فقره آتش سوزي وسايل نقليه در يک تعميرگاه در بخش بسطام شهرستان شاهرود ماموران پليس، پيگيري ويژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

طاهری با اشاره به کار اطلاعاتی ماموران انتظامی برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام، ادامه داد: در آخرین فقره از این آتش‌سوزی‌ها ماموران پس از حضور و بررسی صحنه دریافتند یک دستگاه خودروی پراید ۱۴۱ متعلق به مالک تعمیرگاه بنا به دلایل نامعلومی دچار حریق شده که عوامل آتش نشانی آن را مهار کردند.

طاهری افزود: پس از مهار آتش و بازجویی از کارگران تعمیرگاه، ماموران به اظهارات ضد و نقیض جوانی ۱۹ ساله که پسر صاحب تعمیرگاه بود مظنون شده و برای بررسی دقیق موضوع وی را مورد بازجویی قرار می‌دهند.

وی اظهارکرد: متهم در بازجویی‌ها به حریق وسیله نقلیه که مالک آن پدرش بود، اعتراف و انگیزه خود را اختلافات مالی اعلام کرد.

سرهنگ طاهری تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های فنی صورت گرفته مشخص می‌شود متهم با خانواده خود به ویژه پدرش در زمینه‌های گوناگون اختلاف شدید دارد.

طاهری تاکید کرد: همین سرنخ، پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد و با ادامه بازجویی‌ها، متهم لب به اعتراف گشود و از موارد دیگر به آتش کشیدن خودروهای مردم خبرداد.

وي خاطرنشان کرد: سرانجام پسر جوان به انجام ۷ فقره آتش سوزي خودروهاي مردم که به امانت در تعميرگاه بود علاوه بر حريق سواري پرايد پدرش، اعتراف کرد و پس از تکميل پرونده راهي زندان شد.