کمبود جدی امکانات بهداشتی و درمانی در پایتخت

محمدحسین مقیمی در مراسم نخستین مجمع سلامت استان تهران، اظهار داشت: سلامت و امنیت دو شاخص مهم برای هر جامعه به شمار می‌رود و امروز دانشگاه‌ها در امر آموزش، تحقیق و درمان فعالیت می‌کنند و اقدامات پژوهشی زیادی در روی بیماران مختلف انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه درمان نسبت به گذشته تخصصی‌تر شده، گفت: مشکلات درمانی برای رفع آن نیاز به دو مسئله دارد که یکی همکاری بین بخشی همه ارگان‌ها و نهادها در بخش دولتی و خصوصی است.

مقیمی گفت: بهداشت مقدم بر درمان بوده و همه ما باید به آن بپردازیم و دومین رکن در حوزه رفع مشکلات درمانی مشارکت عامه مردم و اجتماعی کردن سلامت است که مجمع سلامت تلاش می‌کند هر چه بیشتر به این دو موضوع بپردازد.

استاندار تهران تاکید کرد: در مجموع سلامت استان تهران همکاری بین بخشی مهمترین موضوعی بوده که مورد توجه قرار گرفته و این مجمع در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان‌ها به ریاست استانداران شکل گرفته تا زمینه بیشتر همکاری‌های بین بخشی فراهم شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه همه نهادها در حل مسائل بهداشتی و درمانی نقش دارند، گفت: تحقیقات زیادی در کشور داریم ولی به دلیل اینکه دانشگاه‌ها درگیر مسائل جانبی شده‌آند نتایج پژوهش‌ها به اجرا نرسیده است.

وی گفت: دوستان با جدیت در این مجامع سلامت تلاش کرده تا بتوانند مسائل بهداشتی و درمانی را بهبود و شاخص‌ها را ارتقا دهند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر بهداشت مطرح کردند در تهران از نظر امکانات بهداشتی و درمانی با کمبود جدی روبرو هستیم و در شهرستان‌ها و روستاهای استان کمبودهایی وجود دارد که همه وظیفه داریم آن را مرتفع سازیم.

وی بیان داشت: شهرستان تهران 30 نماینده و این استان 35 نماینده در مجلس دارد و اگر این افراد همکاری کنند و مردم و خیرین و سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آیند در رفع مشکلات موفق خواهیم بود و در بازه زمانی 4 ساله مشکلات جبران و شاخص‌های بهداشتی و درمانی ارتقاء می‌یابد.

مقیمی خاطرنشان کرد:‌انشالله با همکاری بین بخشی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمبودهای بهداشتی و درمانی در تهران بهبود می‌یابد و حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.