عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نگران کننده است، گفت: ظرفیت اشتغالزایی جامعه متناسب با رشد دانش آموختگان نیست.

به گزارش افکار نیوز، فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه مسئله بیکاری دانش‌آموختگان آموزش عالی در سال‌های اخیر، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته است، تصریح کرد: در وضعیت کنونی بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان در سال‌های اول فارغ التحصیلی موفق به یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی خود نمی‌شوند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اشتغال دانش آموختگان یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور بوده است، هر ساله تعداد زیادی از افراد به نظام آموزش عالی وارد و به فاصله چند سال فارغ‌التحصیل و به بازار کار روانه می‌شوند؛ این در شرایطی است که ظرفیت اشتغال‌زایی جامعه متناسب با رشد دانش‌آموختگان نیست.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نگران‌کننده است، افزود: بازار کار بیشتر به واسطه تغییرات، در بازار کار دچار تحولات اساسی شده است به نحوی که جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط بخش‌های کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: برای قرارگرفتن در جاده توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی باید شرایطی فراهم شود که دانشگاهها بتوانند دانشجویان را برای بکارگیری فناوری جدید و پذیرش مسئولیتهای مختلف در سطح سازمان و جامعه پرورش دهند./