باران شهرداری تهران را غافلگیر کرد+ عکس

 بارش باران شدید و تگرگ در پایتخت باعث قفل شدن خیابان ها و آبگرفتگی در بسیاری از نقاط شد. همچنین جاری شدن آب در خیابان ها و پیاده روها باعث شد تا آب وارد مغازه ها و برخی از خانه ها شود و در رفت و آمد ها ایجاد خلل کرد.

باران دیروز به حدی شدید بود که بسیاری از عابران مجبور شدند برای چند دقیقه در اماکن مسقف پناه بگیرند و موتورسواران نیز از تردد منصرف شدند. در همین حال تردد خودروها در بزرگراه ها و خیابان ها با کندی صورت گرفت و ترافیک سنگینی در برخی از معابر گزارش می شد.

با وجود آنکه سازمان هواشناسی وقوع رگبار شدید و بارش تگرگ در تهران را پیش بینی و اعلام کرده بود؛ با این وجود شهرداری تهران غافلگیر شد و ماحصل این غافلگیری خسارت به برخی از مغازه داران به خصوص در بازار تهران شد.

همچنین بارش شدید باران در شب گذشته آبگرفتگی زیادی به همراه داشت و شهرداری در این زمینه بسسار منفعل عمل کرد.

هرچند در زمان بارش برف در اوائل بهمن ماه سال گذشته محمدعلی نجفی؛ شهردار وقت تهران نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و غافلگیری شهرداری باعث شکسته شدن شاخه صدها درخت و زیان به برخی از خودروها  شد؛ به نظر می رسد در باران چند دقیقه ای روز گذشته تهران نیز شهرداری تهران بازهم نمره مردودی گرفته است.

 

دراین زمینه سرپرست شهرداری تهران که به عنوان نامزد شهرداری نیز در بین گزینه ها حضور دارد؛ در واقع مدیریت مناسبی نداشته و بیشتر تمرکزش بر انتخاب شهردار از سوی شورا و لابی ها قرار دارد.

 

بحران های یکسال اخیر تهران از زلزله و برف گرفته تا باران و طوفان نشان می دهد که مدیریت ضعیفی بر امور شهری سوار است که در مواقع بحرانی هیچ برنامه ای برای کنترل وضعیت ندارد. نجفی امتحان خود را در مواقع بحرانی نتوانست به خوبی پس دهد و در حال حاضر نیز شهر بی شهردار است و شهروندان تهرانی شاهد بی برنامگی و بلاتکلیفی شهر هستند. این بلاتکلیفی مدیریت بحران ها را دچار چالش ساخته است.

 

با این حال مسائل و بحران های پایتخت در سال های اخیر نشان داده که تنها مدیری اجرایی قوی، کارآمد و باتجربه می تواند در مدیریت آنها موفق عمل کند و در صورت انتخاب یک گزینه ضعیف بازهم باید شاهد نابسامانی و گرفتاری شهروندان در بحران ها باشیم.