نکات حائز اهمیت در انتخاب میلگرد مناسب در ساخت و ساز

انتخاب میلگرد مناسب در پایه ریزی ساختمان از مهم ترین نکاتی هست که ممکن است از تبعات جانی و ناگواری برای ساکنین در آینده جلوگیری کند. قیمت میلگرد سبک و بی کیفیت زندگی ما را به خطر می اندازد و هزینه باز سازی این ویرانی ها و مصیبت هاچندین برابر خرید میلگرد با وزن استاندارد می باشد. متاسفانه میلگرد سبک و بی کیفیت در بیشتر استان های کشور در بازار عرضه می گردد و عواقب بلایای طبیعی مثل زلزله ، طوفان برای مصرف کننده مرگبار و خانمان سوز خواهد بود.

 

بررسی وزن میلگرد

بالغ بر 90 درصد از مساحت کشورمان در کمربند زلزله قرار دارد و با افزایش جمعیت و رشد  تکنولوژی ساختمان سازی ، نحو استفاده و به کاری گیری میلگرد تغییر پیدا کرده است.رعایت استاندارد و اصول فنی برای جلوگیری از این مخاطرات از نکات ویژه می باشد.

ویژگی های مکانیکی میلگرد مانند استحکام کششی ، تنش تسلیم از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مقاومت این محصول به حساب می آید.

استفاده از میلگرد با مقاومت بالا در سازه های بتنی دارای محاسن زیادی است از جمله :

  • کاهش تراکم میلگرد
  • بهبود کیفیت ساخت و ساز
  • کاهش زمان سوخت وساز
  • کاهش هزینه میلگرد اضافی
  • کاهش سطح مقطع اعضا

برای اینکه یک میلگرد مورد قبول باشد از چندین گزینه مورد ارزیابی قرار میگیرد

  1. قیمت میلگرد مناسب
  2. پوشش اپوکسی
  3. میلگرد با پوشش زنگ نزن

قیمت میلگرد بناب ( کارخانه فولاد بناب ) در بین میلگرد های موجود رایج ترین و ارزان ترین نوع میلگرد و به تبع آن ، مرسوم ترین میلگرد در بین میلگرد های دیگر محسوب می شود.این میلگرد دارای مقاومت در برابر خوردگی می باشد که نتیجه آن یک سازه بتنی با عمر 15 تا 30 سال می باشد.

میلگرد زنگ نزن ، مقدار زیادی با فولاد کربنی ترکیب شده ، در صورتی که مقدار کروم آن بالای 12 درصد باشد، زنگ نزن محسوب می شود.

میلگرد با پوشش اپوکسی باعث استقامت عمر بین 20 تا 40 سال می شود. پوشش اپوکسی باعث افزایش 50 درصدی قیمت میلگرد می شود.

میلگرد

قیمت میلگرد آناهیتا ( کارخانه فولاد آناهیتا گیلان ) مناسب تر و محبوب ترین در بین دیگر کارخانه ها می باشد.بسیاری از پروژه های تجاری ، مسکونی و حمل نقل در حال حاضر از میلگرد این کارخانه استفاده می کنند.

بالا بودن مقاومت تسلیم ، مقاومت بهتر در برابر خوردگی ، پایداری حرارتی بالا از جمله ویژگی های منحصر به فرد این کارخانه می باشد.

مجموعه بازرگانی مرکزآهن با بررسی ویژگی های میلگرد خوب این اطمینان خاطر را به شما مصرف کننده گرامی میدهد تا انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید. پایگاه خبری مرکزآهن روزانه با انتشار 10 تا 15 خبر شما را از آخرین نوسانات و تغییرات بازار آهن آلات با خبر و مطلع می سازد .جهت مشاوره خرید انواع میلگرد با خط ویژه 03135155 تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت پیگیری قیمت روزانه آهن آلات راه های ارتباطی با مرکزآهن از طریق شبکه های اجتماعی ، وب سایت و اپلیکیشن اندروید ، ما را دنبال کنید. همچنین مرکزآهن آماده دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقادی از شما مصرف کننده گرامی می باشد.