به گزارش مشرق، چای از مایعاتی است که ما همه روزه در محل کار یا خانه از آن مصرف می کنیم. این مایع نه تنها می تواند میزان کافئین مورد نیاز روزانه را تامین کند.

تعداد زیادی از پزشکان و متخصصین مزایا واثرات خوب نوشیدنی های گرم را تایید می کنند و همیشه خاطر نشان می کنند که از این نوشیدنی ها استفاده کنیم. محتققان به تازگی به این نتیجه رسیده اند که این نوشیدنی گرم اگر چای باشد حتی میتواند تاثیرات بیشتری بر روی سلامتی شما داشته باشد و گاهی از این مایع به عنوان دفع کننده ای برای سرطان و چاقی و دیگر مشکلات نام می برند.


مطالعات حاکی از آن است که اگر روزانه سه یا چهار فنجان چای بنوشید میتواند در کنار آب، سلامتی شما را تامین کند. در چای آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که می تواند به شما در داشتن بدنی سالم بسیار کمک کند.

مزایای اصلی نوشیدن چای

در اینجا تلاش داریم تا تعدادی از مزایای اصلی این نوشیدنی خوب را به شما بگوییم:

کاهش بیماری های قلبی: چای با باز کردن سرخرگ های اصلی و کاهش دادن خطر لخته شدن به جاری شدن خون در میان رگ های شما کمک می کند و حرکت آن را روان تر می سازد. همچنین چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونید است که به کاهش بیماری های قلبی کمک میکند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان: شاید باورتان نشود اما خوردن چای می تواند باعثمحکم شدن دندان های شما بشود و از پوسیدگی آن ها جلوگیری کند. چای مقدار زیادی فلوراید دارد که باعثتحکم دندان ها می شود. همچنین دیگر موادی که در درون چای است به عنوان از بین برنده های باکتری و تقویت کننده های لثه شناخته می شوند.

کمک به لاغری: عده ای از محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن متداول چای میتواند میزان چربی را در بدن کم نگه دارد و کمک می کند تا مقدار کالری بیشتری بسوزانید و در پی آن لاغر می شوید.

افزایش میزان حافظه: بیشتر متخصصین اعتقاد دارند که برخی از انواع چای مانند چای سبز می توانند به سلول های مغز را قوی کنند و این خود باعثجلوگیری از آلزایمر و یا دیگر مشکلات می شود.

مبارزه با سرطان: تعدای از مطالعات نشان می دهد که دانشمندان به تازگی به این نتیجه رسیده اند که چای می تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند. همچنین گزارش های دیگر حاکی از آن است که سرطان هایی مانند پروستات و سینه در بین افرادی که به طور متوسط پنج فنجان یا بیشتر چای در طول روز می خورند کمتر است.

حال که با مزایا و اثرات مثبت این نوشیدنی گرم و دلپذیر آشنا شدید بهتر است تا با انواع چای خوب و مفید نیز آشنا بشویم.

چای سیاه: با این نوع از چای همه با به خوبی آشنایی داریم زیرا کشور خودمان یکی از تولیدکنندگان بزرگ در سطح جهان است و ما نیز همه روزه از این نوع چای چند لیوان مینوشیم. در بین مزایایی که در بالا ذکر شد این نوع چای کمک بسیار زیادی به لثه ها و دندان میکند و آن ها را در مقابل ویروس ها و باکتری ها مقاوم می کند.


چای سبز: این نوع از چای را عده بسیار زیادی از متخصصین بهترین نوع چای می دانند. همچنین به غیر از فواید بالا این چای برای کبد نیز بسیار خوب است و استخوان ها را نیز مقاوم و محکم می کند. البته سعی کنید تا از چای سبز طبیعی به جای چای کیسه ای استفاده کنید.

وو لانگ: همانطور که از اسم این چای مشخص است، محل کشت آن چین است. این چای چینی به عنوان بهترین نوع برای سوزاندن کالری شناخته می شود. طعم این چای نیز با بیه فرق می کند و تا حدی شیرین مزه است.