غرق شدگی 160 تن در دریا طی سال گذشته

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سال ۹۶ از کل تلفات غرق شدگی در کشور ۸۵۸ نفر مرد و ۱۶۸ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال ۹۵، ۷۹۷ نفر و تعداد زنان ۱۱۵ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با ۱۶۱، مازندران با ۹۸ و فارس با ۸۴ فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با یک، سمنان با شش و ایلام با 7 فوتی کمترین آمار تلفات را در این مدت داشته اند.

در سال گذشته و مطابق با آمار‌های موجود بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی کشور در تیر ماه با ۱۵۲ فوتی و کمترین آن با ۳۴ فوتی در دی ماه به ثبت رسیده است.

در سال گذشته آمار تلفات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها نیز با رشد قابل توجه مواجه بود. در این مدت ۲۸۷ نفر به دلیل غرق شدگی در رودخانه‌ها جان باختند که در مقایسه با سال قبل از آن (۲۶۰ فوتی) با رشد ۱۰.۴ درصدی مواجه بوده است.

ضمن آن که رودخانه‌ها همواره در مقایسه با دیگر مکان‌های آبی بیشترین موارد غرق شدگی را به خود اختصاص می‌دهند، آنچنان که در سال ۱۳۹۶ نیز رودخانه‌ها ۲۸ درصد از کل موارد غرق شدگی را در برگرفتند.

در سال گذشته پس از رودخانه به ترتیب دریا با ۱۶۰ فوتی(۱۴۲ نفر در مکان‌های خارج طرح و ۱۸ نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با ۱۰۷، کانال با ۱۰۰، دریاچه مصنوعی و سد با ۸۲، استخر شنا با ۸۲، چاه با ۳۷، حوض و حوضچه با ۳۴ و دریاچه طبیعی با ۱۳ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند.