به گزارش فارس از بیرجند، حجتالاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی نقش دستگاههای اجرایی در کاهش فقر خراسانجنوبی به نقش مجموعه اوقاف در راستای فقرزدایی و توانمندسازی خانوادههای نیازمند اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در راستای تحقق این هدف اوقاف، کار به‌روزرسانی موقوفات را انجام داده است تا قیمت اجاره‌های موقوفات واقعی‌تر شود که براساس قانون استفاده از خردجمعی باید مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: می‌توان براساس نیات واقفان از محل این اجارات به فقرا کمک بیشتری کرد و در همین راستا ما به دنبال معقول سازی اجارات هستیم.
گرایلی تصریح کرد: تفاوت دیگری که از امسال در مورد اوقاف آغاز شده است در اختیار دادن منابع مالی به بخش‌های تخصصی است به‌عنوان مثال موقوفاتی در مورد کمک به دانش‌آموزان مستحق در استان وجود دارد که سال‌های پیش خود اوقاف مجری این برنامه بوده اما، از امسال این اعتبار در اختیار خود آموزش و پروش قرار می‌گیرد.
وی افزود: همچنین در مورد کمک به نیازمندان نیز منابع مالی اوقاف در اختیار این کارگروه برای هزینه کرد قرار می‌گیرد تا گامی در راستای فقرزدایی از جامعه برداشته شود و مردم محروم بهره‌مند شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ایجاد سامانه جدید اوقاف خبر داد و گفت: مشخصات کلیه موقوفات استان در این سامانه قرار گرفته است.
گرایلی فعالیت کمیته امداد در سایر کشورها را عاملی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان دانست و افزود: رسالت فقرزدایی وظیفه خطیری است که بر عهده کمیته امداد قرار دارد و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه بحثاشتغال را یکی از مباحثاصلی در راستای کاهش فقر در خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: اگر فرد شغل مناسبی را در اختیار داشته باشد جلوی خیلی از مشکلات گرفته می‌شود.
عابدین محمدی ادامه داد: در سال‌های گذشته خراسان‌جنوبی در بخش درآمد خانوارهای روستایی و شهری پایین‌ترین سطح درآمد را داشته است و این نشان دهنده توجه بیشتر مسئولان به استان است.
وی تصریح کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها باید مباحثاشتغال جدی گرفته شود تا گوشه‌ای از این مشکلات حل شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اختصاص تسهیلات ویژه به مددجویان کمیته امداد در غالب تسهیلات بنگاههای اقتصادی زودبازده در سالهای گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال کمک بزرگی به مددجویان این مجموعه میکند.